ربات افزایش بازدید سایت چیست؟

ربات افزایش بازید

ربات افزایش بازید هرگونه ترافیک اینترنتی است که از ربات های خودکار ناشی می‌شود. این ربات ها می‌توانند وظایف خود را سریعتر از هر انسانی انجام دهند و آنها را بسیار کارآمد و محبوب می کند.

در دنیایی که میلیاردها کاربر هر روز بصورت آنلاین با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، اینترنت می‌تواند مکانی شلوغ به نظر برسد. با توجه به اینکه کاربران از طراحی وب سایت، تصاویر، بازنویسی مجدد پیام ها و اظهار نظرهای مثبت استقبال می‌کنند، میزان ترافیک روزانه وب در اینترنت در بالاترین حد خود قرار دارد.

اما چند نفر از این بازدیدکنندگان واقعاً واقعی هستند؟

به دست آوردن ترافیک یکی از اهداف بزرگ همه صاحبان دیجیتال مارکتینگ است. اما سایت‌های بیشماری در هر حوزه ای برای هر کسی که می‌خواهد ترافیک وب سایت خود را افزایش دهد وجود دارد. افراد می‌توانند با آموزش سئو و بهینه سازی سایت آنالیز سئو خود را انجام دهند و با کسب مشاوره سئو سایت مانع از ربات افزایش بازید جعلی در سایت شوند.

با توجه به اینکه روبات های بیشتری هر روز بر روی اینترنت راه اندازی می‌شوند، آیا این برای مالکان و کاربران وب سایت خوب است یا فقط یک مزاحمت است؟

برای اینکه بفهمید ربات افزایش بازید چیست، پس تا انتهای این مقاله مهراه سئوسوین باشید.

ترافیک ربات چیست؟

ربات افزایش بازدید را می‌توان هرگونه ترافیک اینترنتی آنلاین تعریف کرد که توسط انسان ایجاد نشده است. این معمولاً به این معنی است که ترافیک از نوعی اسکریپت یا برنامه کامپیوتری خودکار ناشی می‌شود که برای صرفه جویی در وقت کاربر در انجام کلیه کارها به صورت دستی ایجاد شده است. اگرچه این ربات‌ها سعی می‌کنند رفتارهای انسانی را تقلید کنند، اما مطمئناً آنها انسان نیستند.

ربات افزایش بازید خودکار می‌توانند کارهای ساده ای مانند کلیک روی پیوندها و بارگیری تصاویر یا کارهای پیچیده مانند پر کردن فرم ها را انجام دهند. این ربات‌ها هر کاری را که برای انجام آنها ساخته شده است، معمولاً در مقیاس بزرگ انجام می دهند و تقریباً بی وقفه می دوند. اگر تا به حال تصویری را در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیس بوک ارسال کرده اید و صدها لایک در ثانیه دریافت کرده اید، به احتمال زیاد آنها ربات هستند.

با برآورد بیش از 50 درصد از ترافیک ربات ها در اینترنت، واضح است که ربات ها تقریباً در همه جا و تقریباً در هر وب سایت یافت می‌شوند.

برای اینکه بتوانید از انواع مختلف ربات‌ها استفاده کنید، در اینجا یک بررسی سریع از ربات‌های خوب و بد و آنچه آنها انجام می‌دهند، ارائه شده است.

ربات افزایش بازدید خوب

اگر چه ترافیک خودکار ربات ها از طرف وبمسترها دارای شهرت منفی است، اما در واقع طیف وسیعی از ربات های قانونی وجود دارد که فقط سعی می‌کنند به آنها کمک کنند.

ربات های موتور جستجو

اولین و واضح ترین نوع ترافیک ربات خوب باید ربات های موتور جستجو باشد. این ربات‌های اینترنتی تا آنجا که می‌توانند در وب خزیده و به صاحبان وب سایت ها کمک می‌کنند وب سایت های خود را در موتورهای جستجو مانند جستجوی Google ، Yahoo و Bing ایندکس کنند. درخواست‌های آنها ممکن است به صورت خودکار و به عنوان ربات ترافیک ذکر شود، اما این ربات ها مطمئناً ربات‌های خوبی هستند.

ربات های موتور جستجو

ربات‌های مانیتورینگ

اگر صاحب یک وب سایت هستید، مطمئن شوید که سایت شما سالم و همیشه آنلاین است، اغلب برای بسیاری از مالکان در اولویت است. برای کمک به کاربران برای اطمینان از اینکه سایت آنها همیشه در دسترس است، طیف وسیعی از ربات های نظارت بر وب سایت وجود دارد که به طور خودکار سایت شما را پینگ می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که هنوز آنلاین است. اگر چیزی خراب شد یا وب سایت شما آفلاین شد، بلافاصله به شما اطلاع داده می‌شود و می توانید کاری در مورد آن انجام دهید.

خزنده های سئو

تلاش برای به دست آوردن رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌تواند بسیار دشوار باشد، به ویژه هنگامی که اطلاعات زیادی ندارید. خوشبختانه طیف وسیعی از نرم افزارها وجود دارد که می‌تواند با جستجو در سایت و رقبا به بهبود تلاش های SEO شما کمک کند تا ببیند برای چه رتبه ای چقدر باید تلاش کنید. سپس مدیران وب سایت می‌توانند از این داده ها برای بهبود دید جستجو و بهبود ترافیک وب ارگانیک خود استفاده کنند.

ربات‌های کپی رایت

اطمینان از این که هیچکس تصاویر شما را به سرقت نبرد و از آنها به عنوان تصویر شخصی خود استفاده نکرده باشد می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد. با وجود تعداد زیادی وب سایت که به طور مداوم بررسی می‌شوند، تنها راه حل معقول این است که یک ربات خودکار این کار را انجام دهد. این روبات های وب در حال اسکن وب برای یافتن تصاویر خاص هستند تا اطمینان حاصل شود که هیچکس بدون اجازه از هرگونه محتوای دارای حق چاپ بدون اجازه استفاده نمی‌کند.

ربات افزایش بازدید بد

برخلاف ربات های خوبی که در بالا ذکر کردیم، ربات افزایش بازدید بد واقعاً کارهای بدی را برای وب سایت شما انجام می‌دهند و در صورت رها شدن می توانند صدمات زیادی به بار آورند. این می‌تواند هر نوع حمله ربات از ارسال ترافیک جعلی و ترافیک هرزنامه یا مواردی مانند تقلب در تبلیغات باشد.

صفحات وب

وب اسکرپرها ربات های اینترنتی مزاحم هستند که وب سایت‌ها را در جستجوی اطلاعات ارزشمند مانند آدرس ایمیل و اطلاعات تماس می‌گردانند. در موارد دیگر، آنها محتوا و تصاویر را از وب سایت‌ها می‌دزدند و بدون اجازه از آنها در سایت خود یا حساب‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. استفاده از این ربات‌ها به غیر از شخصی که از آن برای جمع آوری داده ها استفاده می کند، هیچ نفعی نمی برند.

ربات های هرزنامه

اگر تا به حال یک ایمیل یا نظر وبلاگ عجیب و غریب از شخصی دریافت کرده اید، به احتمال زیاد یک ربات هرزنامه آن را ارسال کرده است. این نوع ربات افزایش بازدید دوست دارند پیام های تولید شده (که اغلب بی معنی هستند) را در وبلاگ وب سایت بگذارند. آنها همچنین فرم های تماس در وب سایت ها و صاحبان هرزنامه را با پیام های تبلیغاتی پر می کنند.

شبکه های DDoS

یکی از قدیمی ترین و کشنده ترین ربات های بد باید ربات DDoS باشد. این رباتها که با نام رباتهای توزیع خدمات رد شناخته می‌شوند، اغلب بر روی رایانه های شخصی قربانیان مشکوک نصب می شوند و برای هدف قرار دادن وب سایت یا سرور خاصی با هدف آفلاین کردن آنها استفاده می‌شود. که به عنوان حمله DDoS شناخته می‌شود، گزارش های زیادی در گذشته وجود داشته است که نشان می‌دهد به سایت‌هایی که چند روز آفلاین بوده اند آسیب مالی زیادی وارد کرده اند.

شبکه های DDoS

اسکنرهای آسیب پذیر

این رباتها ممکن است رباتهای خوبی از گزارشات سرور یک وب سایت به نظر برسند، اما متأسفانه اینطور نیست. طیف وسیعی از ربات های مخرب وجود دارد که میلیون ها سایت را از نظر آسیب پذیری اسکن کرده و آنها را به سازنده خود گزارش می دهند. برخلاف ربات های اصلی که صاحب وب سایت را مطلع می کنند، این ربات های مخرب به طور خاص برای گزارش دادن به شخصی طراحی شده اند که به احتمال زیاد اطلاعات را می فروشد یا خود از آنها برای هک وب سایت ها استفاده می‌کند.

 ربات های کلاهبردار

برای بسیاری ناشناخته است، تعداد زیادی ربات پیچیده وجود دارد که حجم عظیمی از ترافیک مخرب ربات‌ها را به طور خاص تبلیغات پولی را هدف قرار می دهد. برخلاف روبات هایی که ترافیک ناخواسته وب سایت ایجاد می کنند، این ربات ها درگیر چیزی هستند که به عنوان تقلب در تبلیغات شناخته می شوند.

این ترافیک غیر انسانی که مسئول کلاهبرداری تبلیغات پولی است، سالانه میلیاردها دلار برای تبلیغ کنندگان هزینه دارد و اغلب به عنوان ترافیک قانونی مخفی می شود. بدون نرم افزار تشخیص ربات خوب، فعالیت این ربات افزایش بازدید می تواند نسبت زیادی از بودجه تبلیغاتی را به تبلیغ کنندگان تحمیل کند.

چرا ربات افزایش بازدید برای وب سایت ها بد است؟

اکنون با انواع مختلف ربات افزایش بازدید خوب و مخرب آشنا هستید، چگونه می تواند ترافیک ربات افزایش بازدید برای سایت شما مضر باشد؟

نکته مهمی که باید در مورد ربات ها بدانید این است که اکثر اسکریپت ها و برنامه ها طوری طراحی شده اند که یک کار را چندین برابر انجام دهند. بدیهی است که سازنده ربات می خواهد کار در اسرع وقت انجام شود، اما این می تواند مشکلات زیادی را برای سایت شما ایجاد کند.

بزرگترین مشکل این است که اگر یک ربات به طور مداوم از سایت شما درخواست اطلاعات می کند، این می‌تواند به طور کلی سایت کند شود. این بدان معناست که سایت برای همه افرادی که به آن دسترسی دارند کند عمل می کند، که اگر برای مثال یک فروشگاه آنلاین باشید، می تواند مشکلات عظیمی ایجاد کند.

درخواست های اسکراب مداوم همچنین می تواند منجر به خراب شدن داده های مهم KPI و Google Analytics مانند نرخ پرش شما شود.

در موارد شدید، ترافیک زیاد ربات افزایش بازدید  می تواند کل وب سایت شما را آفلاین کند، که بدیهی است خوب نیست. اما خوشبختانه، این فقط در شرایط شدید است، بیشتر اوقات، آثار ترافیک ربات ها در وب سایت شما بسیار ظریف است.

نحوه تشخیص ترافیک ربات افزایش بازدید

داشتن ربات افزایش بازدید در وب سایت معمولاً منجر به موارد زیر می شود:

بازدید صفحه بیشتر

استفاده از پهنای باند بیشتر

 نتایج Google Analytics نادرست است.

کیفیت داده های بازاریابی منحرف

کاهش در تبدیل ها

ایمیل های ناخواسته

زمان بارگذاری طولانی تر

هزینه بالای سرور

افزایش نرخ پرش

افزایش فشار بر مراکز داده

نحوه تشخیص ترافیک ربات افزایش بازدید

اگر می خواهید بررسی کنید که آیا وب سایت شما تحت تأثیر ترافیک ربات قرار گرفته است یا خیر، بهترین مکان برای شروع Google Analytics است.

در Google Analytics ، می توانید تمام معیارهای اصلی سایت مانند متوسط ​​زمان در صفحه، نرخ بازگشت، تعداد نمایش صفحات و سایر داده های تجزیه و تحلیل را مشاهده کنید. با استفاده از این اطلاعات می توانید به سرعت تعیین کنید که آیا داده های تجزیه و تحلیل سایت شما تا چه حد تحت تأثیر ترافیک ربات قرار گرفته است.

از آنجا که آدرس IP کاربران را در Google Analytics نمی توانید مشاهده کنید، باید این معیارها را بررسی کنید تا ببینید آیا منطقی هستند یا خیر. زمان بسیار کم در معیار سایت نشان دهنده این است که اکثر بازدیدکنندگان شما می توانند ربات باشند. فقط یک ثانیه به یک ربات اینترنتی نیاز است تا یک صفحه وب را قبل از خروج و حرکت به سمت هدف بعدی خود، جستجو کند.

یکی دیگر از مکان هایی که می توانید در Google Analytics بررسی کنید، بخش ارجاعات است تا بررسی شود که هیچگونه اسپم ارجاعی دریافت نمی کنید. بسیاری از شرکت ها سایت های دیگر را با یک ربات سفارشی که آدرس وب سایت آنها را اسپم می کند، هدف قرار می دهند.

هنگامی که یک مدیر وب سایت ترافیک ارجاع خود را در Google Analytics بررسی می کند، نام وب سایت را می بیند و تمایل به بازدید دارد. هرچقدر که این امر خام به نظر برسد، می تواند به ایجاد بازدیدکنندگان زیادی در سایت (عمدتا از روی کنجکاوی!) کمک کند. ممکن است به نظر برسد که آنها به وب سایت شما آسیب نمی رسانند، اما در واقع همه معیارهای شما را به هم می ریزند، پهنای باند شما را هدر می دهند و به طور کلی سرور شما را مسدود می کنند.

چگونه جلوی ترافیک ربات ها را بگیریم؟

فیلتر کردن ترافیک ربات افزایش بازدید بد و جلوگیری از آسیب رساندن ربات های خودکار به وب سایت شما کاملاً امکان پذیر است، اما راه حل بستگی به نوع منبع ترافیکی دارد که بر سایت شما تأثیر می گذارد. به یاد داشته باشید، همه ترافیک ربات ها بد نیستند و مسدود کردن ربات هایی مانند خزنده موتورهای جستجو واقعاً ایده خوبی نیست!

اگر وب سایت شما مستعد خط خوردن توسط روبات ها، اسکنرهای آسیب پذیری و ربات های ترافیکی خودکار است، به احتمال زیاد فیلترینگ ربات را به صورت فایروال یا CAPTCHA فیلتر می کنید. بهترین راه برای این کار نصب سرویس فیلتر ربات رایگان در وب سایت شما به نام CloudFlare است.

علاوه بر اینکه یک شبکه تحویل محتوا (CDN) است ، CloudFlare به عنوان یک فایروال برنامه بین وب سایت و کاربر عمل می کند ، به این معنی که فقط به کاربران قانونی اجازه می دهد به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. هرگونه کاربر مشکوک آن را از بین نخواهد برد و نمی تواند به سایت شما دسترسی پیدا کند. این بدان معناست که آنها پهنای باند شما را هدر نمی‌دهند، تجزیه و تحلیل شما را خراب نمی کنند یا محتوای شما را به سرقت نمی برند.

یکی دیگر از راههای مفید برای مسدود کردن رباتها استفاده از فایل txt است. البته، این تنها در صورتی کار می کند که ربات به فایل robots.txt احترام بگذارد، که بیشتر ربات های اصلی این کار را انجام می‌دهند. اگر می‌خواهید از شر یک ربات بد مزاحم خلاص شوید، استفاده از گزینه CloudFlare که در بالا ذکر شد بهترین است.

با این حال، اگر به دنبال محافظت از وب سایت خود در برابر سایر انواع ربات افزایش بازدید سایت مانند کلیک‌های تقلبی و تکراری روی تبلیغات خود هستید، به ابزارهای دیگری نیاز خواهید داشت.

فایل robot txt

از تبلیغات خود در برابر ترافیک بد ربات محافظت کنید.

هر کسی که تبلیغات پرداخت به ازای کلیک را در Google اجرا می کند، مشمول ترافیک ربات افزایش بازدید است. با وجود تعداد زیادی خزنده که دائماً گوگل و نتایج آن را لغو می‌کنند، فقط یک زمان است که این ربات ها روی تبلیغات شما کلیک کرده و داده ها و بودجه تجزیه و تحلیل شما را خراب کنند.

PPC Protect یک ابزار خودکار تشخیص تقلب در تبلیغات است که هرگونه تقلب در کلیک را در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک شما در زمان واقعی شناسایی می کند.

با جمع آوری داده های زیاد از هر کلیک، نرم افزار قادر است تشخیص دهد که آدرس IP مشکوک است و مانع از مشاهده تبلیغات شما در آینده می‌شود.

این ابزار به مبارزه با ترافیک ربات از طریق ابزارهای SEO که در Google و سایر موتورهای جستجو به دنبال تبلیغات PPC می‌پردازند، کمک می‌کند. با وجود بسیاری از این ابزارها، شما تعجب خواهید کرد که آنها چند بار در جستجوی تبلیغات و اطلاعات دیگر به دنبال نتایج جستجو می‌گردند.

نتیجه

ربات افزایش بازدید می‌توانند برای بازاریابان اینترنتی بسیار مفید باشند زیرا می توانند از آنها برای تأثیر بر رتبه موتورهای جستجو و نظارت بر عملکرد وب سایت خود استفاده کنند. برخی از آن برای افزایش معیارهای بازدیدکنندگان خود استفاده می کنند و باعث می شوند وب سایت آنها بیش از آنچه که هست محبوبیت پیدا کند. اگر قصد دارید از ربات ترافیک برای ایجاد ترافیک ربات استفاده کنید، می توانید یکی از گزینه های مورد بحث در بالا را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید بدون استفاده از ربات افزایش بازدید داشته باشید به سایت سئوسوین مراجعه کنید و از خدمات این شرکت بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر میخواهید از مطالب جدید باخبر شوید

پست الکترونیکی خود را وارد کنید تا از جدید ترین مطالب بهره مند شوید.

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.