چگونه سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنیم؟

ثبت سایت در موتورهای جستجو

ثبت سایت در موتورهای جستجو که بزرگترین منبع افزایش ترافیک وب سایت ها هستند، یکی از مهم ترین کارها برای ایندکس شدن سایت می باشد. به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید که آیا آنها می توانند صفحات وب سایت شما را به راحتی پیدا و رتبه بندی کنند؟. ایندکس شدن در گوگل و سایر موتورهای جستجو یکی از موثرترین راه ها برای دسترسی ربات‌ها به وب سایت شما است. با طراحی وب سایت زیبا و ثبت سایت در موتورهای جستجو می‌‌توانید آنالیز سئو خود را شروع کنید. با مشاوره سئو سایت از متخصصان دیجیتال مارکتینگ با آگاهی کامل و آموزش سئو و بهینه سازی سایت کسب و کار خود را به طور حرفه ای مدیریت کنید.

اما ممکن است از خود بپرسید: چگونه برند خود را در گوگل ثبت کنم؟

کوتاه ترین پاسخ این است که: این به موتور جستجو بستگی دارد. پاسخ طولانی تر این است که مراحل خاصی برای ثبت کردن وجود دارد. اگر می‌خواهید ثبت سایت در موتورهای جستجو انجام دهيد، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا لازم است وب سایت خود را در موتورهای جستجو ثبت کنم؟

موتورهای جستجو به گونه ای طراحی نشده اند که فقط به ارسال های دستی اعتماد کنند. به همین دلیل ربات ها در وب جستجو می کنند تا وب سایت هایی برای ایندکس کردن پیدا کنند. برای اینکه یک سایت ایندکس شود باید ربات های موتور جستجوگر در آن شروع به خزیدن کنند. خزیدن زمانی اتفاق می افتد که موتورهای جستجو به دنبال پیوندهای جدید در وب سایت ها می گردند و سپس این پیوندها را دنبال می کنند. اگر پیوندی منجر به چیز مفیدی شود (به عنوان مثال یک وب سایت مفید)، سپس آن صفحه ایندکس می شود. این بدان معناست که موتورهای جستجو در یافتن وب سایت های جدید کاملاً خوب عمل می‌کنند، به شرطی که در وب به یکدیگر لینک شده باشند.

اما با این گفته …

چرا باید سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که، چرا باید ثبت سایت در موتورهای جستجوي مختلف به صورت دستی انجام گیرد:

*آرامش خاطر: وقتی صحبت از سئو می شود، بهتر است از اینکه متاسف باشید، مطمئن باشید. برای ثبت سریع سایت به صورت دستی، ارزش انجام ثبت سایت به صورت دستی را دارد.

*به موتورهای جستجو در مورد سایت خود مستقیماً بگویید: ثبت سایت از طریق روش های زیر به شما امکان می دهد اطلاعات مهمی راجع به سایت خود، اطلاعات بیشتر درباره به روزرسانی محتوا و تغییرات مهم، به Google بگوید.

*این یک راه آسان برای بهینه سازی است: با ثبت سایت خود به ابزارهای مختلف دسترسی پیدا می کنید که می توانند به بهبود وب سایت شما کمک کنند. علاوه بر این، می توانید به ربات‌ها اطلاع دهید که محتوا اکنون به روز شده و نیاز به خزیدن مجدد دارد.

نحوه معرفی سایت به موتورهای جستجو:

شروع کار

قبل از شروع ثبت سایت در موتورهای جستجو، در اینجا چند مورد لازم وجود دارد که ابتدا باید به وب سایت خود دسترسی و ویرایش کنید . نیازی به دسترسی Backend برای ثبت سایت در موتورهای جستجوی گوناگون ندارید، اما اگر بخواهید بعداً مواردی را اضافه کنید، ممکن است که به این دسترسی نیاز داشته باشید.

مثلا:

اگر وب سایت، نقشه سایت ندارد،

اگر وب سایت به یک پرونده robot.txt نیاز دارد،

اگر هیچ کنسول جستجوی Google یا Bing Webmaster Tools اجرا نشده باشد،

با دسترسی به یک سایت، امکان افزودن آنها را بسیار راحت تر می کند.

اینها موارد اصلی برای ایندکس کردن سایت هستند. در واقع، داشتن یک نقشه سایت و راه اندازی صحیح یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای کمک به جذب سایت خود توسط موتورهای جستجو انجام دهید.

نرم افزار ثبت سایت در موتورهای جستجو

فراموش نکنید که دسترسی به یکی از دو ابزار اصلی موتور جستجو نیز مورد نیاز است:

نمایش سایت در سرچ گوگل

گوگل بزرگترین و بهترین موتور جستجوی در دنیا است. برای اکثر وب سایت ها، گوگل اغلب بزرگترین منبع ترافیک آنها است. برای ثبت سایت در موتورهای جستجوی گوناگون باید از برنامه های مختلفی استفاده کرد. برای اینکه سایت خود را درGoogleمعرفی کنید، باید در Google Search Console ثبت نام کنید. این یک ابزار رایگان است که توسط Google ارائه می‌شود تا به دارندگان وب سایت کمک کند تا عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو ببینند. کافی است به وب سایت Google Search Console بروید و بر روی دکمه “شروع ” کلیک کنید.

برای ورود به سیستم یا ایجاد حساب جدید می توانید از حساب Google موجود خود استفاده کنید. در مرحله بعدی، Google از شما درخواست می کند نام دامنه وب سایت خود را وارد کنید . توصیه می کنیم از گزینه پیشوند URL در اینجا استفاده کنید زیرا تأیید آن آسان تر است.

نمایش سایت در سرچ گوگل

پس از انتخاب این گزینه، از روش برچسب HTML برای تأیید وب سایت خود در Google استفاده کنید. برای تایید آن کافیست روی گزینه HTML tag کلیک کنید و سپس با کلیک روی دکمه “Copy” کد را کپی کنید.

روش برچسب HTML برای تأیید وب سایت خود در Google

اگر نمی خواهید از این طریق دامنه خود را تأیید کنید (یا نمی توانید) نگران نباشید، روش های دیگری برای تأیید حساب شما وجود دارد .

Bing Webmaster Tools

بینگ راه اندازی Webmaster Tools را بسیار آسان می کند. اگر از قبل تنظیمات Search Console را داشته باشید، در واقع می‌توانید سایت های خود را وارد کنید. پس از ثبت نام ، فقط دکمه Import را بزنید: این یک روش آسان برای وارد کردن سایت شما به Bing Webmaster Tools است.

بنابراین اکنون همه آنچه را که نیاز دارید تنظیم کنید، زمان آن رسیده است که ثبت سایت خود را در همه موتورهای جستجوی اصلی آغاز کنید.

بیایید با گوگل شروع کنیم.

چگونه می توانم وب سایت خود را به Google معرفی کنم؟

ثبت سایت در موتورهای جستجو از جمله Google بسیار آسان است.

در واقع، تنها راه برای ارسال وب سایت خود اضافه کردن نقشه سایت خود به Google Search Console است.

نحوه کار:

  1. نقشه سایت XML خود را پیدا کنید.

Sitemap یک فایل XML است که تمام صفحات یک وب سایت را لیست می کند.

نقشه سایت را می توان با مراجعه به موارد زیر یافت:

YOURWEBSITE.com/sitemap.xml*

اگر از وردپرس برای راه اندازی سایت خود استفاده می کنید و از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید، نقشه سایت شما به این شکل خواهد بود:

نقشه سایت در Yoast SEO

پس از یافتن نقشه سایت خود، می توانید به مرحله بعدی بروید:

  1. نقشه سایت خود را به Google Search Console اضافه کنید.

Google Search Console را باز کرده و در فهرست، نقشه سایت را انتخاب کنید.

اکنون، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که آدرس سایت نقشه سایت خود را وارد کرده و ارسال کنید:

نقشه سایت خود را به Google Search Console اضافه کنید

اگر چند نقشه سایت دارید، فقط این روند را تکرار کنید تا همه نقشه های سایت شما در بخش ارسال شده ذکر شود.

برای این کار باید سایت خود را به GSC اضافه و تأیید کنید.

  1. URL صفحه را به Google ارسال کنید

اگر بخواهید فقط یک صفحه شخصی را به Google ارسال کنید، چه می کنید؟ این نیز بسیار ساده است.

در Search Console، به قسمت بازرسی URL بروید و URL صفحه خود را که می خواهید ایندکس کنید، جایگذاری کنید.

اگر صفحه ایندکس نشده باشد، خواهید دید که GSC می گوید “URL در Google نیست”. برای خزیدن، کافیست بر روی درخواست ایندکس کلیک کنید:

پیغام صفحه ایندکس نشده

اگر URL صفحه در Google ایندکس شود، پیغام زیر را مشاهده خواهید کرد :

درخواست ایندکس کردن صفحه در گوگل سرچ کنسول

چگونه بررسی کنیم صفحه در Google نمایش داده می‌شود یا خیر؟

برای دیدن اینکه آیا ثبت سایت در موتورهای جستجو با موفقیت انجام و ایندکس شده است، فقط آدرس وب خود را در Google جستجو کنید. اگر Google سایت شما را جستجو کرده و ایندکس کرده باشد، در نتایج جستجو نشان داده می شود.

می توانید یک یا دو پاراگراف از متن خود را کپی کنید و آن را در “علامت های نقل قول” جستجو کنید. اگر صفحه شما در Google است، باید نمایش داده شود.

روش دیگری که می توانید از دستور عملگر جستجو “site:” در Google استفاده کنید. فقط کافی است که تایپ کنید: site:www.YOURWEBSITE.com

Google فقط نتایج دامنه ای را که وارد کرده اید نشان خواهد داد. می توانید از اپراتور جستجوی سایت در صفحه اصلی یا صفحات داخلی سایت خود استفاده کنید.

چگونه می توانم وب سایت خود را به یاهو ارسال کنم؟

برای اینکه وب سایت شما در یاهو نشان داده شود، سایت خود را به ساده ترین شيوه در bing معرفي كنيد. ثبت سايت در موتورهاي جستجوي bing وب سایت خودرا به طور خودکار  به یاهو نیز معرفي می کند.

بنابراین شما همچنین می توانید برای دریافت لیست سایت خود در Bing به بخش بعدی بروید:

چگونه می توانم وب سایت خود را به Bing ثبت کنم؟

براي ثبت سايت در موتورهاي جستجو از جمله bing، ابتدا باید به Bing Webmaster Tools بروید. باید مطمئن شوید که آن را برای سایت خود تنظیم کرده اید.

درست مانند Search Console، ثبت نقشه سایت شما در Bing ساده است. فقط “نقشه سایت” را از فهرست انتخاب کنید، URL نقشه سایت خود را جایگذاری کنید و ارسال را فشار دهید.

Bing Webmaster Tools

این نه تنها سایت شما را به Bing معرفی می کند، بلکه به Yahoo نیز ارسال می شود (زیرا هر دو از Bings Index پشتیبانی می کنند).

چگونه می توانم وب سایت خود را به DuckDuckGo ارسال کنم؟

ثبت سایت در موتورهای جستجوی مختلفی از DuckDuckGo به طور خودکار وب را ایندکس می‌کند، بنابراین نیازی به ثبت دستی وب سایت خود نیست.

در واقع، از بیش از 400 منبع و نتایج جستجوی بینگ استفاده می کند، بنابراین اگر مراحل قبلی را برای ارسال به Bing (و یاهو) دنبال کرده اید، تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به ایندکس کردن سایت خود در DuckDuckGo انجام داده اید.

خلاصه

ثبت سايت در موتورهای جستجوي مختلف از جمله گوگل در نهایت می توانند وب سایت شما را پیدا کنند، حتی اگر آن را به صورت دستی در آنها ثبت نکنید.

با این وجود، ثبت سايت در موتورهای جستجوي مختلف با استفاده از نقشه سایت بسیار پیشنهاد می شود و اگر یک سایت به درستی راه اندازی نکرده اید، ارزش انجام آن را دارد. چرا؟ این به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد سایت شما می دهد و در عوض، اطلاعات بیشتری درباره ایندکس سایت خود (حتی شاید لینک های سایت) دریافت می کنید.

ثبت سایت در موتورهای جستجوی مختلف و دادن اطلاعات درباره به روزرسانی ها و تغییرات محتوا، ارزش بسیار زیادی دارد. مجبور کردن ربات‌ها به خزیدن به شما امکان می دهد روند رتبه بندی کلمات کلیدی تازه اضافه شده خود را به جای کلمات کلیدی قبلی که دیگر مربوط نیستند، تسریع کنید.

از آنجا که سئو یک زمینه همیشه در حال تغییر است، ایندکس شدن سایت و صفحات خود را به حداقل برسانید. اگر می خواهید ترافیک خود را افزایش دهید، کارهای بیشتری باید انجام دهید ( بهتر است از چک  لیست SEO استفاده کنید).

آژانس دیجیتال مارکتینگ سئوسوین یکی از برترین شرکت های استان سمنان می باشد که خدمات ارزنده‌ای را به مشتریان خود در حوزه سئو و طراحی سایت ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید ثبت سایت در موتورهای جستجوی مخلتف انجام دهيد و نياز به راهنما داريد، کافی است که به سایت سئوسوین مراجعه کنید و از خدمات این شرکت بهره‌مند شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر میخواهید از مطالب جدید باخبر شوید

پست الکترونیکی خود را وارد کنید تا از جدید ترین مطالب بهره مند شوید.

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.