ویدئو مارکتینگ چیست؟ اهمیت، مزایا و نکاتی درباره ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ به معنای استفاده از عکس ها به صورت منحصر به فرد و متمایز برای مارکتینگ یا تبلیغ خدمات، محصولات، شرکت یا دیجیتال مارکتینگ در رسانه های دیجیتال، کانال ها و غیره است. هدف اصلی ویدئو مارکتینگ آموزش مشتریان بالقوه، مصرف کنندگان و مشتریان فعلی در مورد مزایا و بهترین شیوه های محصول است. این یک رسانه مرسوم و به روز است که به راحتی می توان به تعداد زیادی از مخاطبان کسب و کار، خدمات و… را معرفی کرد.

در طراحی وب سایت می‌توانید از ویدئو مارکتینگ برای جذب مخاطب استفاده کنید. با آموزش سئو و بهینه سایت نیز قادر به آنالیز سئو سایت خواهید بود و با کسب مشاوره سئو سایت مخاطبان بیشتری را تبدیل به مشتری کنید.

اگر به ویدئو مارکتینگ علاقه مند هستید پس تا انتهای این مقاله همراه سئوسوین باشید.

اهمیت بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی به منبع قدرتمندی برای بازاریابی محصولات تبدیل شده است. در حقیقت، بیش از 63 درصد از مشاغل استفاده از بازاریابی ویدیویی را آغاز کرده اند.

محتوای ویدئویی بیش از پست ها و مطالب وبلاگ متنی بر مخاطبان مورد نظر تأثیر می‌گذارد که آن را به یک تبلیغ عالی برای محصولات تبدیل می‌کند. این امر در دنیای دیجیتال اهمیت زیادی دارد، نه به این دلیل که همه روی آن سرمایه گذاری کرده اند، بلکه به این دلیل که یکی از همه کاره ترین روش ها برای تبلیغ محصول است.

اهمیت بازاریابی ویدئویی

*افزایش فروش و تبدیل

ویدئو مارکتینگ به تولیدکنندگان محتوا کمک می کند تا درآمد جدی کسب کنند. در واقع، افزودن محتوای ویدئویی در وب سایت تجاری می تواند فروش را تا 80 درصد افزایش دهد. تنها کاری که باید انجام دهید تهیه ویدئوهای شگفت انگیز است.

بسیاری از مردم هر روز ویدئوها را تماشا می کنند و تعداد آنها در حال افزایش است. با افزایش استفاده از تلفن های همراه، بینندگان ویدیو به طور همزمان بیشتر می‌شود. بسیاری از مردم عاشق تماشای فیلم با تلفن خود هستند. هرچه تعداد گوشی ها بیشتر باشد، بینندگان نیز بیشتر می شوند.

*ویدئوها بهترین راه برای نشان دادن کسب و کار هستند.

ویدئوها یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از فراخوان نام تجاری هستند. برای جذب مشتریان به کسب و کار خود، باید راهی برای سازگاری و جذب مشتری ایجاد کنید. محتوای ویدئویی این دو عامل را تقویت می کند. اگر ویدئو جذاب باشد، مشتریان قبل از مراجعه به فروشنده دیگری دوبار فکر می کنند.

نمونه هایی از ویدئو مارکتینگ

1.ویدئوهای برند

ویدئوهای برند یا به عنوان ویدیوهای تبلیغاتی شناخته می شوند بخشی از یک کمپین بازاریابی بزرگ هستند. این ویدئوها چشم انداز، ماموریت، خدمات به مشتریان، اهداف، ارائه کیفیت و غیره را نشان می دهد.

هدف اصلی ایجاد آگاهی از برند و مخاطبان هدف است.

2.ویدئوهای رویداد

اگر کسب و کار شما میزبان سمینار، وبینار، کنفرانس، جمع آوری کمک های مالی یا هر نوع رویدادی است، ایجاد یک فیلم رویداد ممکن است به افزایش تعداد شرکت کنندگان کمک کند.

3.فیلم های مصاحبه کارشناسان

انجام مصاحبه های ضبط شده با رهبران فکری و سرمایه داران تجاری در صنعت ممکن است به رشد کسب و کار شما کمک کند.

4.ویدئوهای چگونه

هدف از فیلم های آموزشی یا نحوه آموزش این است که به مخاطبان خود چیز مفیدی آموزش دهید. در واقع، این فیلم ها همچنین می توانند بر اساس محصول شما تهیه شوند.

5.ویدئوهای توضیح دهنده

ویدئوهای توضیح دهنده به مشتریان بالقوه در تصمیم گیری کمک می کند. این به آنها کمک می کند تا بفهمند چرا باید روی محصول یا خدمات شما سرمایه گذاری کنند.

6.فیلم های متحرک

ویدئوهای متحرک یک راه عالی برای نشان دادن چیزی است که برای یک شخص غیرممکن دشوار است.

7.ویدئوهای توصیفی

ویدئوهای توصیفی مانند بازخورد کلی از مشتریان فعلی شما هستند. این شامل تجربه مشتریان شما از شرکت، محصول یا خدمات شما است. این برای ارتقاء اعتماد است.

8.ویدئوهای زنده

ویدئوهای زنده تعامل برند را به طور چشمگیری افزایش می دهند. کنفرانس ها، رویدادها، ارائه ها و مصاحبه های پخش زنده به مخاطبان کمک می کند تا کسب و کار شما را از نزدیک بشناسند.

9.وبینارها

کنفرانس های اینترنتی مانند سمینارهای معمولی هستند با این تفاوت که آنلاین هستند. مشاغل میزبان آنها هستند تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهند. هدف اصلی ایجاد یک شبکه بزرگ از مشتریان در سراسر جهان است.

10.فیلم های نمایش محصول

حتماً یک بار در طول زندگی خود یک ویدیوی محصول را تماشا کرده اید. فیلم هایی هستند که محصول را به خوبی نشان می دهند. می توانید نحوه استفاده، مزایای آن، بایدها و نبایدهای آن را در ویدیو بدانید.

11.واقعیت مجازی و فیلم 360 درجه

فیلم های 360 درجه به مشتریان کمک می کند تا از هر زاویه ای املاک و مستغلات یا هر منطقه سایت را مشاهده کنند. این مانند ایستادن فیزیکی با محتوا یا مکان است.

این ویدئوهای واقعیت مجازی به شما کمک می کند تا محتوا را بهتر تجربه کنید. با این حال، این فیلم ها با استفاده از ابزارهایی مانند Google Cardboard استفاده می شوند.

12.ویدئوهای واقعیت افزوده

واقعیت افزوده واقعیت را با یک لایه دیجیتالی می پوشاند. برای مثال، اگر می خواهید یک میز IKEA در سالن نشیمن خود داشته باشید، یک ویدئوی واقعیت افزوده به شما کمک می کند تا بدانید که میز در مکان مورد نظر چگونه خواهد بود.

13.فیلم های آموزشی

ویدئوهای آموزشی تا حدودی شبیه فیلم های نحوه انجام کار هستند. هدف اصلی این محتوای ویدئویی تبلیغات نیست، بلکه انتقال دانش عمومی به مخاطبان است.

وبینار

مزایای ویدئو مارکتینگ

تاکتیک ویدئو مارکتینگ دارای محدوده و مزایای زیادی در صنعت تجارت است. مشاغل باید اهداف، ماموریت، کیفیت محصولات خود را به مشتریان خود منعکس کنند. بهترین راه این است که با استفاده از فیلم ها نظرات خود را درباره محصول، خدمات به مشتریان و پیشنهادات به نمایش بگذارید.

ویدئو نه تنها می تواند احساسات را برانگیزد بلکه بر افراد تأثیر می گذارد که خدمات یا محصولات شما را به زندگی خود مرتبط کنند.

در اینجا برخی از مزایای ویدئو مارکتینگ، اما نه همه آنها، ذکر شده است:

1.ویدئوها ماندگارتر هستند و در دراز مدت منقضی نمی شوند.

ویدیوهای برندها معمولا 2-4 دقیقه طول می کشد. آنها نه تنها محصول را تبلیغ می کنند، بلکه اطلاعات مفیدی را در اختیار بینندگان قرار می دهند. علاوه بر این، بینندگان همچنین آنها را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی پخش می کنند. بنابراین، احتمال مرگ آن کمتر است. محتوای ویدئویی که تولید خواهید کرد برای سالهای آینده زنده خواهد بود.

2.باعث ایجاد اعتماد می شود

اعتماد پایه و اساس هر تجارت موفق است. مفهوم ایجاد محتوا برای تبلیغ محصولات بر اساس ایده اعتماد مشتریان است. به جای تبلیغ محصول، ایده اصلی ویدئو مارکتینگ آگاهی مردم از مزایا و موارد استفاده از محصول شما است.

ویدئوها احساسات را در مشتریان احتمالی ایجاد می کنند. اکثر خریداران در مورد محصولات شک دارند و از تقلب می ترسند. با این حال، ویدئو مارکتینگ می تواند به کاهش مشکلات اعتماد آنها کمک کند.

3.ROI عالی

83 درصد از مشاغل ادعا می کنند که ویدئو مارکتینگ ROI آنها را افزایش داده است. اگرچه ایجاد محتوای ویدئویی کار ساده ای نیست اما در دراز مدت برای شرکت ها مفید است.

4.موتور جستجو عاشق محتوای ویدیویی است.

محتوای ویدئویی به شما امکان می دهد ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. Moovly نشان می دهد که اگر ویدیو را در وب سایت خود داشته باشید، 53٪ بیشتر به صفحه اول Google می روید.

90 درصد از کاربران اینترنت که فیلم ها را بر روی تلفن همراه خود مشاهده می کنند، این باعث افزایش ترافیک می شود. از آنجایی که استفاده از موبایل با سرعت بالایی در حال رشد است، در نهایت در پایان هر سال مخاطبان بیشتری خواهید داشت.

5.خریداران مشکوک و تنبل را درگیر می کند.

ویدئو ابزاری برای ارائه اطلاعات مفید به مشتریان است. خواندن توضیحات طولانی محصول بسیار دشوار است، به ویژه اگر برنامه شلوغی دارید.

با این حال، ویدئو همه چیز را در مورد جریان توضیح می دهد. ارجاع ویدئو برای جلب نظر خریداران بسیار سخت و مهم است.

6.ویدئوها نسبت به محتوای متنی قابل جستجو و سازگار هستند.

محتوای ویدئویی در مقایسه با محتوای متنی دارای ویژگی های بیشتری در بسترهای رسانه های اجتماعی و انجمن های آنلاین است. شبکه های اجتماعی مختلف دارای ابزارهای مختلف ویرایش و ایجاد ویدیوها هستند. به غیر از این، کاربران اینترنت علاقه زیادی به اشتراک گذاری فیلم ها دارند. در حقیق ، 76 درصد از کاربران در صورتی که ویدیوهای برندها را سرگرم کننده بدانند، به خانواده و دوستان خود نشان می‌دهند.

7.با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

محتوای ویدئویی معقول ترین راه برای ارتباط با مشتریان و تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید آنها است. 98 درصد مردم برای توضیح فیلم می بینند. شما می توانید محتوای جذاب، شدید و پر از احساسات برای ارتباط با مشتریان خود تولید کنید. نقاط ضعف آنها را مشخص کرده و مفاهیم را برای ارتقاء بهتر و افزایش مشارکت زنده کنید.

8.میزان کلیک را افزایش دهید.

بارگذاری یک ویدیو در وب سایت تجاری میانگین کلیک ها و تعداد دامنه های پیوند را دو برابر می کند.

9.افزایش نرخ های باز

نرخ باز شدن، درصد افرادی است که ایمیل های شما را باز می کنند. این معیار به شما کمک می کند تعیین کنید که چگونه بسیاری از افراد ایمیل های شما را جدی می گیرند و برای خواندن آنها وقت می‌گذارند. استفاده از عبارت “محتوای ویدئویی” در ایمیل نرخ باز شدن را 19 درصد افزایش می دهد.

10.تبه بهتر

محتوای ویدئویی می تواند SERP های بالایی را برای شما به ارمغان بیاورد. مدت زمانی که شخص برای مشاهده ویدیو از وب سایت بازدید می کند می تواند بر رتبه بندی شما در Google تأثیر بگذارد.

ویدیوها زمان ماندگاری در وب سایت های تجاری را افزایش می دهند.

میزان کلیک را افزایش دهید.

11.ویدئو مارکتینگ می تواند همه چیز را توضیح دهد

ویدئو مارکتینگ قدرت توصیف همه چیز را با جزئیات دارد. حتی اگر برای محصول شما باشد، می توانید جزئیات جزئی را برای جلب نظر مشتریان توضیح دهید.

علاوه بر این، می توانید مزایا، موارد استفاده و توضیحات محصول را به طور کلی در ویدئو قرار دهید تا مشتریان بتوانند تصور کنند که محصول چگونه زندگی او را بهبود می بخشد.

 

تفاوت بین بازاریابی ویدئویی و تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی

بازاریابی ویدئویی
تبلیغات ویدئویی جزء تبلغات پولی یا بخشی از بازاریابی ویدیویی است.در ویدئو مارکتینگ استفاده از ویدئوها برای تبلیغ محصولات با استفاده از دانش عمومی و ارزشها، باورهای خود کسب و کار است.
این نوع تبلغ محصولات ارائه شده توسط مارک را معرفی می‌کند.عمدتا هدف و نام کسب و کار را مشخص می کند.
همیشه شامل یک call to action است.ممکن است call to action را شامل شود یا نشود.

نتیجه:

بازاریابی ویدئویی و فرآیندهای درون آن ، مانند تبلیغات ویدیویی، ویرایش ویدئو و غیره در ابتدا ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما با کمی تمرین، محتوا و مهارت های با کیفیت بالا، می توانید برنده بازار باشید.

تبلیغات ویدیویی خلاقانه و احساسی می تواند در عرض چند روز در اینترنت پخش شود و میلیون ها بازدیدکننده داشته باشد. و این تمام نکته بازاریابی ویدئویی است: تنها خلاقیت زنده ماندن!. اگر می‌خواهید تبلیغات خلاقانه داشته باشید حتما به سایت سئوسوین مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر میخواهید از مطالب جدید باخبر شوید

پست الکترونیکی خود را وارد کنید تا از جدید ترین مطالب بهره مند شوید.

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.