5 راه حل عملی برای بهبود رتبه بندی وب سایت برای یک کلمه کلیدی خاص

پنج راه حل عملی برای بهبود رتبه بندی وب سایت برای یک کلمه کلیدی خاص

بهبود رتبه بندی وب سایت یکی از کارهایی می‌باشد که هر سئوکار باید انجام دهد. سئو همیشه آنطور که ما می‌خواهیم کار نمی کند. گاهی اوقات گوگل صفحه ای را برای کلمات کلیدی دیگری غیر از مواردی که می‌خواهیم صفحه خاصی برای آنها رتبه بندی کند، رتبه بندی کند. چه کاری می توانید انجام بدهید؟ چگونه می‌توانید Google را برای بهبود رتبه بندی صفحه برای کلمات کلیدی مورد نظر خود راهنمایی کنید؟

پاسخ ساده این است که شما باید اطمینان حاصل کنید که گوگل سیگنال های مناسب را از صفحه شما دریافت می‌کند تا بهینه شود، اما این همیشه آسان نیست.

یک خط باریک، بهینه سازی و بهینه سازی بیش از حد را از هم جدا می کند. بهینه سازی خوب است، زیرا باعث بهبود رتبه بندی صفحه می‌شود، در حالی که بهینه سازی بیش از حد بد است، زیرا می‌تواند نتایج معکوس ایجاد کند.

هر سئوکار از مرحله طراحی وب سایت خود تا آنالیز سئو خود به بهبود رتبه بندی سایت خود برای دیده شدن فکر می‌کند. سئوکار با آموزش سئو و بهینه سازی و دریافت مشاوره سئو سایت از افراد با تجربه به رتبه بندی سایت خود کمک می‌کند و با این کار باعث دیده شدن دیجیتال مارکتینگ خود می‌شود.

بیایید ببینیم چگونه می توانید یک صفحه را برای یک کلمه کلیدی بهینه کنید و با اجتناب از اشتباهات بیش از حد بهینه سازی، رتبه آن را به نحو احسن ارتقا دهید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

رتبه بندی پایه را بیابید.

قبل از انجام هر کار دیگری، بدانید که صفحه شما امروز در مورد کلمات کلیدی که می خواهید بهبود بخشید رتبه بندی شده است. بدون یک خط پایه، نمی توانید پیشرفت را اندازه گیری کنید.

می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید (به عنوان مثال ، کلمه کلیدی خود را در Google جستجو کنید و موقعیت خود را یادداشت کنید) یا از یک ابزار ردیابی رتبه استفاده کنید که می تواند این کار را به صورت خودکار به صورت روزانه انجام دهد.

هشدار: انتظار نداشته باشید که به صورت جادویی از موقعیت 40 به موقعیت 10 برسید. پیشرفت به تدریج رخ می دهد، اما باید نقطه شروع خود را بدانید.

رتبه بندی پایه را بیابید

کشف تغییرات

کلمه کلیدی مورد نظر خود را در ابزار کلمات کلیدی Google وارد کنید. شما به دنبال دو چیز هستید. ابتدا، تغییرات کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید، به ویژه کلمات کلیدی بلند. دوم، رقابت برای هر یک از آن کلمات کلیدی را بررسی کنید. بعداً از این داده ها استفاده خواهید کرد.

انجام تحقیقات سریع کلمات کلیدی به شما این ایده را می دهد که کلمه کلیدی شما چقدر مشکل است و چه گزینه های دیگری دارید.

در مرحله بعد، به موتور جستجوی Google بروید و کلمه کلیدی خود را تایپ کنید. به این سه مورد توجه کنید:

*کلمات کلیدی پیشنهاد شده توسط Google هنگام تایپ کلمه کلیدی خود

*صفحاتی که در اولین صفحه نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند

*پیشنهاداتی برای «جستجوهای مرتبط» در انتهای صفحه

انتظارات را بازبینی و تأیید کنید

تحقیقات اولیه – قبل از ایجاد هرگونه تغییر در صفحه – اطمینان می دهد که انتظارات شما درست است. منظورم از انتظارات، نتیجه نهایی است که می خواهید به آن برسید. برخی نکات قابل توجه:

*آیا انتظارات شما واقع بینانه است؟ اگر کلمه کلیدی موردنظر شما از ترافیک بالایی برخوردار است، رقابت زیادی نیز دارد و بهبود رتبه بندی سایت دشوارتر است. آیا می توانید با آن وب سایت ها رقابت کنید؟

به 10 نتیجه اول دقیق تر نگاه کنید. آیا همه نتایج از وب سایت های معتبر هستند ؟ آیا گوگل یک دامنه (یعنی صفحه اصلی وب سایت) یا یک صفحه واحد برای کلمه کلیدی خاص رتبه بندی می کند؟

روی پیوندها کلیک کنید و پنج صفحه اول را باز کنید. آیا آن محتوا از نظر کمی و کیفی بهتر از محتوای شما است؟ هر وب سایت را با دقت بیشتری بررسی کنید. آیا آنها وب سایت های “بزرگ” با صفحات زیاد هستند؟ آیا آنها وبلاگ هستند؟ آیا آنها وب سایت های شرکتی هستند؟ سعی کنید تا آنجا که ممکن است اطلاعات جمع آوری کنید.

*چرا به این همه زحمت می افتید؟ به یک دلیل ساده: اگرچه در زندگی هیچ چیز غیر ممکن نیست، اما در SEO همه چیز ممکن نیست.

*آیا باید تسلیم شوم و ترک کنم؟ البته نه، اینجاست که کلیدواژه های بلند و بهینه سازی مناسب صفحه نجات پیدا می کند.

لیست کلمات کلیدی بلند را که جمع آوری کرده اید مرور کنید و کلمات کلیدی با حجم قابل توجه اما نه با رقبای قوی پیدا کنید.

به عنوان مثال، “بهبود رتبه بندی” یک کاندیدای خوب و بلند مدت است و “نکات بهبود رتبه بندی صفحات وب سایت” بهتر است.

برخی ممکن است استدلال کنند که ترافیک به دست آمده از کلمات کلیدی طولانی مدت با کلمات کلیدی اصلی مقایسه نمی‌شود. این درست است، اما این یک رویکرد واقع بینانه تر برای موفقیت کلمات کلیدی است. شما نمی خواهید تلاش خود را صرف رتبه بندی هایی کنید که نمی توانید به آنها دست پیدا کنید، بلکه بر شناسایی کلمات کلیدی تمرکز می کنید که می تواند نتایج صفحه شما را به طور واقعی بهبود بخشد.

فراموش نکنید که بهبود رتبه بندی برای کلیدواژه های بلند باعث ایجاد اعتماد می شود که به تدریج می تواند رتبه بهتری برای کلمات کلیدی رقابتی ایجاد کند.

سئوی داخلی را بررسی کنید.

اکنون که انتظارات واقع بینانه ای را تعیین کرده اید، می توانید کارهای واقعی را شروع کنید.

سئوی داخلی نقطه شروع شما است، به ویژه:

عناوین صفحه:

کلمه کلیدی مورد نظر خود (یا تغییرات) را وارد کنید، اما پر کردن کلمات کلیدی را انجام ندهید. ذکر کلمه کلیدی به صورت طبیعی در عنوان کافی است.

فناوری جدید یادگیری ماشینی RankBrain گوگل به اندازه ای هوشمند است که می تواند کلمات کلیدی مختلف را به هم مرتبط کند و نتایج مرتبط را پیدا کند، اما هنوز باید مطمئن شود که کلمه کلیدی شما در عنوان آن قرار دارد.

مثال: به یک مثال خوب از Google نگاه کنید.

به صفحه اصلی AdSense بروید و کد منبع را مشاهده کنید. گوگل از Google AdSense به طور برجسته در عنوان صفحه استفاده نمی کند، اما صفحه برای عبارت کلیدی طولانی “درآمد آنلاین” بهینه شده است. توجه کنید که چگونه بهینه سازی کلمه کلیدی ابتدا در عنوان و سپس نام تجاری آمده است.

صفحه اصلی AdSense

 توضیحات صفحه:

ممکن است گوگل توضیحات شما را در SERP نشان ندهد، اما ارائه توضیحات سفارشی برای هر صفحه از وب سایت شما، به ویژه صفحاتی که می خواهید بهبود رتبه بندی بالاتری داشته باشند، همچنان مهم است.

محتوای صفحه را به طور دقیق توصیف کنید و تغییرات کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن قرار دهید.

به مثال AdSense بالا نگاه کنید و ببینید گوگل چقدر زیبا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در توضیحات اضافه می کند (به عنوان مثال ، نحوه کسب درآمد آنلاین ، کسب درآمد از محتوا ، کسب درآمد).

برچسب های H1:

یکی دیگر از نکاتی که برای بهبود رتبه بندی سایت توجه کنید برچسب h1 می‌باشد. کد HTML خود را مرور کنید (صفحه را باز کنید، به “مشاهده منبع” بروید و H1 را جستجو کنید). بررسی کنید که صفحه شما فقط یک مجموعه برچسب H1 داشته باشد. تگ H1 لزوماً با تگ عنوان صفحه شما یکسان نیست، اما باید حاوی تغییرات کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد.

محتوای صفحه:

در سال 2011، آمیت سینگال (رئیس تیم رتبه بندی گوگل) توضیحاتی از آنچه گوگل را یک وب سایت با کیفیت بالا تبدیل می‌کند  منتشر کرد. این یکی از مهمترین اسناد در مورد SEO است زیرا توضیح می دهد که Google هنگام ارزیابی ارزش یک صفحه به دنبال چه چیزی است. مواردی مانند کیفیت محتوا، اصالت، قالب بندی، تجزیه و تحلیل عمیق، ارائه و اعتماد نویسنده نقش مهمی ایفا می کند.

با فرض اینکه همه نکات پشت صحنه را از ابتدا به درستی انجام داده اید، باید اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی مورد نظر (و تغییرات) در محتوای صفحه ذکر شده است. من پیشنهاد نمی کنم که کلمات کلیدی را در متن پر کنید یا بیش از حد بهینه کنید، اما خزنده باید بررسی کند که در عنوان صفحه و برچسب های H1 با محتوای صفحه مطابقت دارد.

برخی از ابزارها می توانند تراکم کلمات کلیدی را محاسبه کرده و توصیه هایی برای بهبود رتبه بندی سایت را ارائه دهند، اما نیازی نیست تا آنجا پیش بروید. ذکر چند کلمه کلیدی در محتوای خود کافی است.

داده های ساختار یافته:

Microdata, rich snippets, schemas همه نامهای مربوط به داده های ساختار یافته هستند. اگرچه این هنوز بخشی از الگوریتم رتبه بندی گوگل نیست، اما روندی رو به افزایش است و دیر یا زود بخشی از فرایند بهبود رتبه بندی خواهد بود.

با پیاده سازی داده های ساختار یافته، درک گوگل (و سایر خزنده ها) را برای صفحه خود راحت تر می کنید و شانس خود را برای رتبه بندی بالاتر افزایش می دهید. داده های ساختار یافته نه تنها برای محصولات یا سازمان ها در دسترس است، بلکه می تواند برای مقالات و پست های وبلاگ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

به اهمیت لینک دهی داخلی در سئو فکر کنید.

هنگام تلاش برای بهبود رتبه بندی یک صفحه خاص، بقیه سایت شما می تواند بسیار کمک کند: از تغییرات کلمه کلیدی مورد نظر خود به عنوان تکیه گاه در سایر صفحات خود استفاده کنید و آنها را به صفحه مورد نظر خود پیوند دهید.

پیوند داخلی برای SEO بسیار مناسب است. از جمله موارد دیگر، این می تواند به گوگل کمک کند تا صفحات مهم سایت و معنای آنها را شناسایی کند، زیرا صفحات دارای داخلی ترین پیوندها به طور کلی صفحات مهم سایت هستند.

این تصور غلط وجود دارد که نباید از پیوندهای غنی از کلمات کلیدی در پیوندهای داخلی استفاده کنید، اما زمان تجدید نظر فرا رسیده است. به بخش پیوندهای داخلی در راهنمای راه اندازی بهینه سازی موتورهای جستجو که چند سال پیش توسط گوگل منتشر شده است، نگاهی بیندازید.

راهنمای راه اندازی بهینه سازی موتورهای جستجو

در بین موارد دیگر ، ذکر می شود: “در هر یک از این موارد، هرچه anchor text شما بهتر باشد، برای گوگل راحت تر می تواند بفهمد که صفحه ای که به آن لینک می دهید در مورد چیست.” من می دانم که وقتی در مورد پیوندهای خارجی صحبت می کنیم این اطلاعات قدیمی است اما هنوز برای پیوندهای داخلی معتبر است.

ارتباط بقیه صفحات

علاوه بر پیوندهای داخلی برای بهبود رتبه بندی صفحات سایت، اقدام دیگر این است که مطمئن شوید مطالب مرتبط در وب سایت منتشر شده است. منظور من این است که شما باید صفحاتی ایجاد کنید که سایر کلمات کلیدی مرتبط را مورد هدف قرار دهند.

به عنوان مثال، موسسه بازاریابی محتوا برای “بازاریابی محتوا” رتبه بندی می کند: نه تنها به این دلیل که صفحه اصلی برای آن اصطلاح بهینه شده است بلکه بسیاری از صفحات منتشر شده با این اصطلاح ارتباط تنگاتنگی دارند، که باعث می شود رتبه صفحه اصلی قوی تر شود.

در حالی که باید صفحات سایت را با محتوای مناسب برای صفحه ای که می خواهید رتبه بالاتری داشته باشید بهینه سازی کنید، فقط به متن فکر نکنید. از انواع دیگر محتوا (اینفوگرافیک ، فیلم ، نمایش اسلاید و غیره) استفاده کنید و آخرین روندهای وبلاگ نویسی، به ویژه موارد مرتبط با دفعات انتشار را در نظر بگیرید.

سئوی خارج از صفحه را فراموش نکنید

تا اینجا، همه اقدامات برای بهبود رتبه بندی مربوط به تغییراتی است که می توانید در وب سایت خود ایجاد کنید، اما نقش سایر سیگنال های SEO خارج از صفحه را فراموش نکنید. بسته به میزان رقابت کلمه کلیدی شما، ممکن است مجبور شوید چند پیوند خارجی به صفحه خود بسازید.

برای پیوند دادن پیوندهای خود، وب سایت های بسیار مرتبط و مورد اعتماد را شناسایی کنید. نیازی به بهینه سازی ندارد زیرا برخلاف پیوندهای داخلی، پیوندهای خارجی از anchor text غنی از کلمات کلیدی استفاده نمی کنند.

هدف شما این نیست که گوگل را گیج کنید و به این باور برسید که سعی دارید با ساختن پیوندهای مصنوعی سیستم را فریب دهید، بلکه باید بدانید که به محتوای سایت دیگر ارزش افزوده می دهید.

از رسانه های اجتماعی عاقلانه استفاده کنید

یکی دیگر از راه های شناخته شدن آن صفحه خاص برای سایر کاربران و افزایش چشمگیر شانس دریافت لینک های طبیعی، تبلیغ آن در شبکه های رسانه های اجتماعی است.

20 دلار صرف فیس بوک کنید تا صفحه خود را تقویت کنید، از توییت های تبلیغاتی توییتر استفاده کنید یا از پین های تبلیغاتی Pinterest برای دیدن صفحه برای افراد بیشتر استفاده کنید.

نکته نهایی این است که شما باید از هر تکنیک یا وسیله ای معتبر برای به دست آوردن محتوای خود در برابر بیشترین چشم ممکن استفاده کنید که علاقه مند به ارجاع مطالب شما از وبلاگ یا وب سایت آنها باشد.

این افراد لزوماً مخاطبان مورد نظر شما نیستند-افرادی که به احتمال زیاد محصول شما را خریداری می کنند با صفحات شما ارتباط برقرار می کنند، یا افرادی هستند که می توانند بر مخاطبان مورد نظر شما تأثیر بگذارند (روزنامه نگاران ، وبلاگ نویسان ، نویسندگان نشریات معروف و غیره).

به یاد داشته باشید که هدف شما فروش بیشتر یا بازدید از صفحه نیست، بلکه بهبود رتبه بندی سایت است.

نتیجه

بهینه سازی موتورهای جستجو یک فرآیند طولانی مدت است که یک شبه نتیجه ای ایجاد نمی کند. به طور معمول، قبل از اینکه متوجه نتایج کار SEO خود شوید ، به چند ماه زمان نیاز دارید. پیاده سازی پنج استراتژی فوق به شما کمک می کند تا مدت زیادی پس از بهبود رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص، قدرت خود را حفظ کنید. Google زمان می برد تا متوجه هرگونه تغییر در صفحه منتشر شده شود، بنابراین خیلی سریع در نتیجه گیری عجله نکنید.

روند کار ساده است:

عنوان صفحه ، توضیحات و محتوای خود را برای کلمه کلیدی مورد نظر بهینه کنید.

روی سئوی خارج از صفحه خود کار کنید.

موقعیت های رتبه بندی خود را زیر نظر بگیرید.

آنچه مهم است این است که به جای انجام بیش از حد بهینه سازی، پیشرفت و پیشرفتهای آهسته با رتبه بندی خود داشته باشید، رتبه های موقت بالایی کسب کنید و سپس در مورد نحوه خروج از مجازات های گوگل فکر کنید.

برای داشتن یک استراتژی مناسب برای بهبود رتبه بندی سایت خود کافی است به سایت سئوسوین که یکی از بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ در سمنان است مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر میخواهید از مطالب جدید باخبر شوید

پست الکترونیکی خود را وارد کنید تا از جدید ترین مطالب بهره مند شوید.

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.