جستجوی کلمه کلیدی در گوگل

کلمه کلیدی برای کسب و کار

کلمه کلیدی برای دیجیتال مارکتینگ یک امر ضروری است و می‌تواند با دانستن آنچه مردم می‌خواهند کسب و کار شما را آگاه و بهبود بخشد. جستجو و نظارت بر کلمات کلیدی می‌تواند فرصت‌ها را کشف کرده و به شما کمک می‌کند آنها را به اندازه کافی در حوزه کاری خود استفاده کنید. تحقیقات کلمات کلیدی همچنین می‌تواند با تجزیه و تحلیل آنچه مشتریان و مخاطبان خود در جستجوی آن هستند، به شما کمک کند.

برای آنکه کاربر در سایت شما بیشتر بماند باید 2عامل را رعایت کنید، یکی طراحی وب سایت زیبا و دوم محتوای مناسب داشته باشید. با آموزش سئو و بهینه سازی سایت می‌توانید آنالیز سئو سایت خود را انجام داده و ترافیک بیشتری برای سایت خود بدست آورید. همچنین می‌توانید در بعضی موارد از شرکت‌های معتبر مشاوره سئو سایت دریافت کنید تا شما را در مسائلی مانند تحقیق کلمه کلیدی راهنمایی کنند.

برای درک بیشتر در مورد کلمات کلیدی، از جمله پیداکردن موضوعات، این راهنما که در مورد تحقیقات کلمات کلیدی برای SEO است را در ادامه بخوانید. پس همراه سئوسوین باشید.

جستجوی کلمات کلیدی در گوگل

به عنوان یک کسب و کار، می‌دانید که خدمات و محصولات اصلی شما چیست. شما اصطلاحات مورد استفاده در صنعت خود و اینکه مخاطبان شما از چه زبانی برای توصیف محصولات شما استفاده می کنند را میدانید.

این کلمات و عبارات پایه ای برای شروع جستجوی کلمات کلیدی برای ایجاد یک برنامه بازاریابی آنلاین خواهد بود.

مرحله اول این است که وب سایت خود را بررسی کنید تا ببینید که کلمات کلیدی در حال حاضر برای چه مواردی قابل مشاهده است. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی سایت خود را مرور کنید تا ببینید آیا مخاطب مناسبی را جذب می‌کنید یا کلمات کلیدی اشتباه باعث ایجاد ترافیکی می‌شود که به محصول یا خدمات شما مربوط نمی‌شود.

Google چندین ابزار دارد که می تواند تحقیقات کلمات کلیدی شما را تکمیل کند، مانند Keyword Planner و Google Trends. اکنون Google برخی از داده ها را کنترل می‌کند مگر اینکه تبلیغات پولی را در حساب (Keyword Planner) اجرا کنید.

برای کیفیت دقیق کلمات کلیدی، به یک ابزار تخصصی نیاز دارید. ما نگاهی به استفاده از Google Search Console ، Google Analytics برای جستجوی کلمات کلیدی در وب سایت شما و Semrush برای انجام تحقیقات بیشتر در مورد کلمات کلیدی خواهیم داشت.

کلمات کلیدی را در Google Search Console جستجو کنید.

Google Search Console (GSC) برای بررسی کلمات کلیدی و پرس و جوهایی که وب سایت شما قبلاً با آنها مشخص شده است مفید است. با مرور این داده ها، می‌توانید متوجه شوید که آیا وب سایت شما برای کلمات کلیدی مناسب نشان داده شده است یا خیر.

اگر قبلاً سایت خود را به Google Search Console (GSC) اضافه کرده اید، داشبورد را باز کنید. در بخش عملکرد Results نتایج جستجو، می توانید لیستی از درخواست ها را مشاهده کنید.

می‌توان پرس و جوها را بر اساس impression یا کلیک مرتب کرد. با مشاهده impression می توانید بفهمید که Google فکر می کند صفحه/وب سایت شما درباره چیست.

کلیک ها نشان می‌دهد درخواست‌هایی که کاربران برای بازدید از سایت شما روی آنها کلیک می کنند.

کلمات کلیدی را در Google Search Console

اگر روی یک کلمه کلیدی کلیک کنید، می توانید CTR و موقعیت متوسط ​​را مشاهده کنید. CTR بالا نشان می دهد که صفحه شما با هدف کسی که در حال جستجو است در ارتباط است.

پنل Google Search Console

بلعکس، CTR پایین با impression های بالا نشان می دهد که یک کلید واژه مربوط به کسب و کار شما نیست یا صفحه ارائه شده (و توضیحات متا) با هدف جستجوگر ارتباط ندارد. این صفحه ای است که باید دوباره کار شود.

اگر پرس و جو پراکنده ای در داده ها دارید یا درخواست های اصلی شما برای اصطلاحات غیرمرتبط است، باید در هر صفحه برای وب سایت خود کلید واژه کلیدی را مرور کرده و استراتژی بازاریابی محتوا را در نظر بگیرید.

نحوه جستجوی کلمات کلیدی در Google Analytics

بین نحوه جمع آوری داده های Google برای گوگل سرچ کنسول و Google Analytics تفاوت وجود دارد.

داده های GSC بر اساس پرس و جوها و کلیک ها در SERP ها است. داده های Google Analytics (GA) بر اساس داده های جریان کلیک است. تفاوتهای جزئی بین داده هایی که از GA و GSC جمع آوری می‌کنید وجود دارد، اما هر دو از جهات مختلف مرتبط هستند.

گزارشات شما در GSC به شما می‌گوید که آیا وب سایت شما برای کلمات کلیدی مناسب شناخته شده است و آیا کاربران با کلیک کردن با آنها در ارتباط هستند.

داده های Google Ads در GA به شما می‌گوید که آیا این کلمات کلیدی مناسب هستند زیرا کاربران در وب سایت شما مشغول هستند، صفحات دیگر را مشاهده می‌کنند و وارد یک قیف تبدیل می‌شوند.

به حساب Google Analytics خود سر بزنید. حساب های GSC و Google Ads خود را به GA متصل کنید تا داده های کامل برای بررسی در اختیار شما قرار گیرد.

روی Acquisition → Search Console → Queries کلیک کنید و می توانید همان اطلاعات فوق را از GSC مشاهده کنید.

جستجوی کلمات کلیدی در Google Analytics

اگر از Google Ads استفاده می کنید، روی Acquisition → Google Ads → Search Queries کلیک کنید تا کلمات کلیدی کمپین های تبلیغاتی خود را ببینید.

پنل Google Ads

هر کلمه کلیدی که دارای کلیک بالا و نرخ پرش پایین است با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند. اینها عبارات خوبی برای انجام تحقیقات بیشتر در مورد کلمات کلیدی و جستجوی تغییرات طولانی و کلمات کلیدی مرتبط برای گسترش دسترسی شما هستند.

برای انجام تحقیقات عمیق، مراحل بعدی جستجوی کلمات کلیدی به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیاز دارد:

*به وب سایت رقیب خود نگاه کنید تا ببینید چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند.

*مقایسه سایت های رقیب تا ببینیم آیا در فرصت های کلید واژه کلیدی فاصله وجود دارد یا خیر.

*استفاده از ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی برای یافتن فرصت های جدید.

نحوه جستجوی کلمات کلیدی در وب سایت

هنگام انجام تجزیه و تحلیل رقابتی برای SEO، اکثر اطلاعات در دسترس هستند. اینجا است که تحقیقات کلمات کلیدی می‌تواند با جستجوی کلمات کلیدی در وب سایت های دیگر و بررسی عملکرد رقبای شما جلب توجه شود.

در Semrush، ابزار تحقیقات ارگانیک برترین کلمات کلیدی ارگانیک که یک سایت برای آنها رتبه بندی شده است را به شما نشان می دهد.

نحوه جستجوی کلمات کلیدی در وب سایتSemrush

می‌توانید دامنه اصلی را برای گزارش کامل وب سایت جستجو کنید یا می توانید یک آدرس اینترنتی جداگانه را هدف قرار دهید. با حفاری در یک زیر پوشه (مانند طبقه بندی یا صفحه ناوبری سطح بالا)، می‌توانید شروع به ساختن موضوعاتی کنید که رقیب آنها را هدف قرار می‌دهد.

دامنه اصلی را برای گزارش کامل وب سایت جستجو کنید

اگر به iPad Air بپردازیم، می‌بینیم که اپل تمرکز زیادی بر کلمات کلیدی در صفحه دارد و از نظر حجم کلمات کلیدی بالا رتبه بندی شده است. همانطور که برای اپل انتظار می‌رفت، آنها دارای تمرکز بر کلمات کلیدی و استراتژی محتوا برای صفحات خود هستند.

تحقیق کلمه کلیدی

برای هر کلمه کلیدی که می‌خواهید حفظ شود، کادرهای تأیید را انتخاب کنید و روی دکمه آبی کلیک کنید تا به مدیر کلمات کلیدی ارسال شود.

چگونه می توان آنالیز کلمات کلیدی را برای جستجوی کلمات کلیدی انجام داد؟

مرحله بعدی این است که رقبای خود را مقایسه کنید و ببینید آیا فرصتی را از دست می دهید. این مقاله  توضیح می دهد که چگونه می توانید از Sheets/Excel برای پیدا کردن کلمات کلیدی رقبای خود در رتبه بندی استفاده کنید، اما این کار را نمی‌کنید. ابزار Keyword Gap نیز می تواند این فرایند را آسان کند.

دامنه خود را به ابزار اضافه کنید و طیف وسیعی از رقبا را انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید رقبای شما چه کسانی هستند، می توانید از ابزار Market Explorer برای تجزیه و تحلیل افرادی که باید به عنوان رقابت در نظر بگیرید و از چه کسانی می توانید بینش کسب کنید، استفاده کنید.

اگر از Coinbase به عنوان مثال استفاده کنید، می توانید Coindesk ، Gemini ، Binance و Crypto را برای مقایسه سایت ها اضافه کنید. مطمئن شوید که سایت شما در منوی باز شده با عنوان “شما” مشخص شده است. روی فیلتر ضعیف کلیک کنید تا کلمات کلیدی را نشان دهد که سایت شما به اندازه رقبای شما رتبه بندی ندارد.

چگونه می توان پیشنهادات کلمات کلیدی را با استفاده از کلمه کلیدی دانه جستجو کرد

ابزارMarket Explorer

شما می‌توانید به سرعت یک فرصت از دست رفته را برای روند فعلی در مورد NFT ها (نشانه های غیر قابل خوردن) مشاهده کنید. Coinbase دارای رتبه های پایینی برای ‘رمزنگاری nft’، ‘رمزنگاری nft چیست’ و ‘محل خرید nft’ است.

اگر Coinbase در حال حاضر NFT معامله نمی کند، ممکن است بخواهند این منطقه را برای توسعه در نظر بگیرند. اگر قصد دارند در این زمینه ها گسترش یابند، می‌توانند با ایجاد صفحاتی که این شرایط را برای اثبات آینده مورد هدف قرار می‌دهند، ایجاد کنند.

مجدداً می توانید لیست خود را بسازید و کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعداً آنها را به لیست کلمات کلیدی مدیر اضافه کنید.

چگونه می توان پیشنهادات کلمات کلیدی را با استفاده از کلمه کلیدی دانه جستجو کرد؟

گام بعدی جستجوی کلمات کلیدی این است که شروع به جستجوی موضوعاتی که شناسایی کرده اید کنید. برای انجام این کار، ما با یک کلید واژه یا موضوع کلیدی شروع می کنیم که می تواند ایده ها و تغییرات را باز کند.

اگر از “نشانه های غیرقابل تغییر” به عنوان مثال برای شروع تجزیه و جستجوی فرصت ها استفاده کنیم:

پیشنهادات کلمات کلیدی را با استفاده از کلمه کلیدی اصلی

بلافاصله می بینیم که این کلمه کلیدی دارای پتانسیل حجم بالایی است. با این حال، اگر به کلمات کلیدی مرتبط برویم، واضح می شود که “NFT” یک کلمه کلیدی متداول تر است و حجم بالاتری دارد:

keword magic tool

اکنون می‌توانیم از “NFT” به عنوان کلمه اصلی در Keyword Magic Tool استفاده کنیم:

کلمه اصلی در Keyword Magic Tool

حجم جستجو برای NFT نشان می دهد که این عبارتی است که مردم در جستجوی آن هستند و این یک کلمه کلیدی برای آموزش به عنوان یک موضوع است.

همچنین می توانیم برگه سوالات را انتخاب کنیم تا کلمات کلیدی هدف بیشتری را مشاهده کنیم. از فیلتر دشواری کلمات کلیدی برای انتخاب محدوده‌ای که دسترسی به آن آسان است (زیر 50٪) استفاده کنید تا لیستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید که دارای حجم جستجوی خوب و سطح قابل دستیابی به رقابت هستند.

“نحوه سرمایه گذاری در NFT” دارای نمره دشواری کم و حجم جستجوی کافی برای هدف گیری سریع است.

برگه گزارشات

به خاطر داشته باشید: اینکه شخص دیگری کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد به این معنی نیست که برای شما مناسب است. ما باید هر کلمه کلیدی را که پیدا می کنیم بررسی کنیم تا مشخص شود که آیا منظور مناسبی دارد و برای مخاطب یا استراتژی ما مناسب است یا خیر.

بررسی رقابت برای هر کلمه کلیدی SERP

ما همچنین می‌توانیم از ابزار Keyword Overview برای جستجوی یک کلمه کلیدی برای دیدن افرادی که در این پرس و جو رتبه بندی شده اند، سطح رقابت را مشاهده کنیم. اگر به “نحوه سرمایه گذاری در NFT” نگاه کنیم ، می بینیم که Forbes در رتبه یک قرار دارد، اما نمرات اقتدار صفحه برای اکثر 10 مورد برتر در SERP صفر است.

با این حال، با محتوای مناسب، جایی برای رسیدن به صفحه اول نتایج وجود دارد.

رقابت برای هر کلمه کلیدی SERP

کلمات کلیدی خود را در گروه ها سازماندهی کنید.

همانطور که کلمات کلیدی مختلف را بررسی می کنیم و به دنبال فرصت ها هستیم، آنها را در مدیر کلمات کلیدی ذخیره می‌کنیم و شروع به ایجاد یک لیست می کنیم.

هنگامی که لیست کلمات کلیدی خود را ایجاد کردیم، می توانیم به مدیر کلمات کلیدی برگردیم تا به بررسی، دسته بندی موضوعات بپردازیم و آنچه را که در استراتژی بازاریابی محتوی خود قرار دهیم، در نظر بگیریم.

برای مدیریت موضوعات و خوشه ها، می توانید برچسب ها را به هر کلمه کلیدی برای مرتب سازی آسان تر اضافه کنید:

کلمات کلیدی خود را در گروه ها سازماندهی کنید

پیشرفت را مرور کرده و پیگیری کنید.

سرانجام، هنگامی که شروع به هدف گیری کلمات کلیدی کردیم، ردیابی موقعیت پرس و جوها به ما کمک می‌کند تا پیشرفت را بسنجیم و استراتژی خود را بر این اساس تطبیق دهیم.

شما می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کرده و آنها را مستقیماً از مدیر کلمات کلیدی به ابزار ردیابی موقعیت منتقل کنید.

در پیگیری موقعیت، می توانیم لیست کلمات کلیدی خود و نحوه رتبه بندی آنها را در سایت خود مشاهده کنیم. برچسب های کلمات کلیدی نیز وارد می شوند که با مرتب شدن لیست ما به مرتب سازی سریع و آسان کمک می کند.

با گذشت زمان، ما می توانیم سهم صدای خود (قابل مشاهده بودن) و توزیع رتبه بندی را مشاهده کنیم. این ابزار همچنین می تواند زمانی که کلمات کلیدی در رتبه بندی قرار می گیرند ردیابی کند تا جایی را که نیاز به بهبود داریم برجسته کند.

می توانید مجموعه ابزار کلمه کلیدی Semrush را به صورت آزمایشی رایگان امتحان کنید. کلمات کلیدی را برای تجارت خود جستجو کنید و خودتان ببینید چگونه ابزار کلمات کلیدی می‌تواند به شما در یافتن فرصت ها و بهبود استراتژی آنلاین خود کمک کند.

شرکت سئوسوین یکی از بهترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در گرمسار می‌باشد که در پروژه‌های خود از بروزترین ابزارها استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید از خدمات این شرکت بهره مند شوید کافی است به سایت سئوسوین مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر میخواهید از مطالب جدید باخبر شوید

پست الکترونیکی خود را وارد کنید تا از جدید ترین مطالب بهره مند شوید.

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.