سهم دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها در دوران کرونا

دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها

امروزه سهم دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها در دوران کرونا که تقریبا هر جنبه ای از زندگی را تحت تاثیر قرار داده اند افزایش یافته است.در حال حاضر مشاغل مجبورند برای بقاء خود از روش های جدید بازاریابی استفاده کرده و خود را با آن وفق دهند. در حالی که برخی از شرکتها سالهاست که بازاریابی دیجیتال انجام می دهند، برخی دیگر در مورد نحوه استفاده موفق از آن مطمئن نیستند.

صرف نظر از اینکه در کدام گروه قرار می گیرید، هر شغلی می تواند از هر بینشی در مورد نحوه زنده ماندن در این دوران سخت استفاده کند. با طراحی وب سایت کاربرپسند و آموزش سئو و بهینه سازی سایت افراد می‌توانند کسب و کار خود را رونق دهند. با دریافت مشاوره سئو سایت از افراد متخصص و آنالیز سئو وب سایت و رفتار مشتری در محصولات و شغل خود تحولات گوناگونی می‌توانند ایجاد کنند.

در میان تغییرات زیادی که از سال 2020 ایجاد شد، افزایش سهم دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها در دوران کرونا به چشم می‌خورد. افزایش مصرف دیجیتال ناشی از همه گیری کووید، از سرگرمی های جاری تا خرید مواد غذایی آنلاین، باعث شد تا مشاغل بزرگ و کوچک ترکیب بازاریابی خود را تنظیم کنند – و به بازاریابی دیجیتال به عنوان ابزاری مهم برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید و موجود نگاه کنند.

اگر میخواهید درباره سهم دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها در دوران کرونا اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مقاله همراه سئوسوین باشید.

تفاوت استراتژی های بازاریابی سنتی با سیستم مدرن بازاریابی

همه کانالهای بازاریابی سنتی یک ویژگی مشترک دارند – توانایی انتقال پیام برند به مخاطبان گسترده. بازاریابی سنتی شامل کانال های بازاریابی مانند:

تابلوهای تبلیغاتی

رسانه های چاپی

نمایشگاه های تجاری

نامه

در مقایسه با این روش ها، کانال‌های دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها بیشتر تعاملی هستند. آنها بازخورد فوری را در قالب لایک، بازدید، کلیک، بازنویسی مجدد، نظرات، تبدیل یا سایر اقدامات ایجاد می‌کنند. با روشهای سنتی بازاریابی، پیامها برای مخاطبان وسیع با گزینه های کمی برای محدود کردن هدف پخش می شود. بازاریابی دیجیتالی به مشاغل این امکان را می دهد تا مخاطبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و پیام های سفارشی را نمایش دهند که به احتمال زیاد با آنها طنین انداز شده و آنها را تشویق به اقدام می‌کند. این سفارشی سازی نتایج بازاریابی بهتری را برای تجارت ایجاد می‌کند.

تفاوت استراتژی های بازاریابی سنتی با سیستم مدرن بازاریابی

وقتی کانال های بازاریابی سنتی تعطیل می شوند، مردم به بازاریابی دیجیتال روی می آورند.

دیجیتال مارکتینگ مدتی است که وجود دارد و به دلیل مزایای بی نظیر متعددی از جمله نقش مهم دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این حال، تا همین اواخر، بسیاری از مشاغل فقط به کانالهای بازاریابی سنتی تکیه می‌کردند.

به طور کلی، تقریباً یک کسب و کار خانوادگی در هر شهر وجود دارد که برای جذب مشتری به ارجاعات طبیعی دهان به دهان متکی است. این اساسی ترین شکل بازاریابی سنتی در عمل است. در سوی دیگر، شرکت های B2B هستند که تمایل دارند محصولات و خدمات خود را منحصراً در نمایشگاه ها و نمایشگاه های تجاری که سایر مشاغل فعال در همان صنعت حضور دارند، تبلیغ کنند. اینها بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط ​​هستند که برای جذب مشتری به بیلبوردها و تبلیغات چاپی متکی هستند. در بیشتر موارد، آنها مبالغ قابل توجهی را صرف این کانال‌های بازاریابی می‌کنند.

این سه دسته از مشاغل که به طور معمول به کانالهای بازاریابی سنتی تکیه کرده اند، یکی از آسیب پذیر ترین مشاغل در همه گیری ویروس کرونا هستند. اقدامات مختلف فاصله گذاری اجتماعی که توسط کشورهای جهان برای مهار شیوع ویروس کرونا به کار گرفته شده است، بناهای اساسی بازاریابی سنتی را مختل می کند.

با توجه به اینکه افراد از تماس و تعامل نزدیک خود اجتناب می‌کنند و در عین حال در محل خود پناه می‌گیرند، اکثر کانال های بازاریابی سنتی مخاطبی ندارند. حتی بیلبوردهای چشم نواز یا تبلیغات چاپی در مجلات نیز موثر نیستند زیرا اکثر مردم خانه های خود را ترک نمی‌کنند. یک مثال واضح از این تغییر، لغو رویدادهای مهم B2B بدون مشخص شدن زمان شروع مجدد آنها است.

کانالهای بازاریابی سنتی در اصل متوقف شده اند. بنابراین، با توجه به این واقعیت جدید، چگونه کسب و کارها با مشتریان بالقوه و موجود ارتباط برقرار می‌کنند؟ خوب، راه حل دیجیتال مارکتینگ است.

نقش آژانس‌های یجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها در دوران کرونا

مردم در سراسر جهان برای جلوگیری از تماس یا انتشار ویروس در محل خود پناه گرفته اند. برخی از کشورها حتی دستورالعمل های سختگیرانه ای دارند که شهروندان را ملزم به ترک خانه های خود در مواقع ضروری می کند. همانطور که انتظار دارید، اکثر مردم برای سرگرمی به وب روی آورده اند و آمار استفاده از وب نشان دهنده این واقعیت جدید است. از زمانی که کروناویروس شیوع پیدا کرد استفاده از داده های تلفن همراه افزایش یافت و ترافیک به وب سایت های محبوب نیز بیشتر شد.

کانال های رسانه های اجتماعی به بهترین وسیله برای ارتباط مردم با عزیزان و برقراری ارتباط با افراد خارج از خانه تبدیل شده اند. تقریباً همه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی از افزایش چشمگیر فعالیت کاربران در چند ماه گذشته خبر داده اند. برخی از مشاغل به سرعت متوجه این فرصت شدند که در طول بحران کرونا خدمات ارزنده‌ای را در اختیار کاربران دیجیتال قرار دهند.

کارشناسان بازاریابی دیجیتال از افزایش چشمگیر تعداد شرکت هایی که مایل به راه اندازی کانال های تجارت الکترونیک جدید، ایجاد یا به روزرسانی وب سایت ها، ایجاد کمپین های رسانه ای اجتماعی هدفمند برای کسانی که در خانه کار می کنند و تمرکز بر استفاده از SEO تأثیرگذار برای رسیدن به مخاطبان جدید خبر داده اند.

این بهترین زمان برای استقبال از کانال های متعدد دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها است که امروزه در دسترس است. پس از تخصیص مجدد بودجه، شروع کار ساده تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، و نکته خوب این است که نتایج تقریباً آنی است.

شروع کار مارکتینگ

برای مشاغلی که تجربه قبلی در بازاریابی دیجیتال ندارند و اطلاعاتی در مورد سهم دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها دوران کرونا کسب نکرده اند، ممکن است شروع کار به دلیل تنوع زیاد کانال های بازاریابی دیجیتال بسیار پیچیده به نظر برسد.

سئو و بازاریابی محتوا

93 درصد از تمام تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو شروع می شود. یک کسب و کار می تواند با انجام بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) رتبه خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) افزایش داده و دید خود را افزایش دهد. هدف بازاریابی محتوا جذب و حفظ مخاطب با ارائه محتوای ارزشمند، مفید و آموزنده است. سئو وقتی با بازاریابی محتوا ترکیب شود، بیشترین تأثیر را دارد.

با این حال، نتایج فوری نیست، اگرچه تأثیر طولانی مدت آن بسیار زیاد است. با همه گیر شدن این ویروس سهم دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها در دوران کرونا افزایش یافت که اکثر مشاغل از بازاریابی محتوا برای به اشتراک گذاشتن مطالب جالب و انتشار پست های وبلاگ آموزنده استفاده می‌کنند که به مشتریان خود در مورد تاثیر همه گیری بر صنعت آنها و نحوه مقابله با آنها آموزش می‌دهد.

جستجوی پولی

به جرات می توان گفت موتورهای جستجو دروازه ورود به وب هستند. با جستجوی پولی، هر شغلی می تواند با پیشنهاد کلمات کلیدی که مخاطبان هدف آنها در جستجوی خود از آنها استفاده می‌کنند، در SERP ظاهر شود. با بازاریابی جستجوی پولی، شرکت‌ها می‌توانند نتایج قابل پیش بینی را به دست آورند و بسته به بودجه یا نیاز، می توان آن را به راحتی افزایش یا کاهش داد.

جستجوی پولی

رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر از محبوب ترین کانال‌های دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها در وب هستند که اکثریت قابل توجهی از کل ترافیک وب را به خود اختصاص می دهند. مشاغل می توانند از این بسترها برای به اشتراک گذاشتن مطالب جالب و تعامل با مشتریان خود برای حفظ روحیه خود استفاده کنند.

وبینارها و پادکست ها

رویدادهای مجازی و جلسات زنده تنها راه برای اکثر مشاغل برای ارائه محتوای آموزنده و تعامل حضوری با مشتریان بالقوه است. به عنوان مثال، یک تعمیرگاه اتومبیل محلی ممکن است یک وبینار عمومی را برای ارائه نکات مفید و ضروری در زمینه تعمیر و نگهداری خودرو به کارگرانی که نمی توانند خرابی خودرو را در این مدت تعمیر کنند، برگزار کند. پادکست ها همچنین یک کانال بازاریابی موثر هستند که مشاغل می توانند از آن برای تعامل با مشتریان بالقوه که اکثر آنها در خانه قرنطینه شده اند استفاده کنند.

پست الکترونیک

اکثر مردم از تلفن های هوشمند خود که تقریباً در هر مکانی که حضور دارند استفاده می‌کنند، که این امر ایمیل را به یکی از موثرترین کانال های دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها تبدیل می‌کند. می‌توانید از طریق کمپین‌های ایمیل سفارشی با تمرکز بر تبلیغات ویژه، نکات مربوط به کروناویروس یا هر نوع محتوای دیگری که می‌دانید مخاطبان شما دوست دارند با آنها ارتباط برقرار کنید.

کانال های بازاریابی دیجیتال بسیاری برای انتخاب وجود دارد. به جای اینکه از کدام کانال ها استفاده کنید، بر درک تاثیری که سهم دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها در دوران کرونا بر روی کسب و کار شما دارد متمرکز شوید و از تاکتیک های مربوط به بازاریابی دیجیتال معرفی شده استفاده کنید. برخی از مواردی که باید مراقب آنها باشید عبارتند از:

*مراقب لحن خود باشید این روزها شرایط سختی است و ممکن است به صورت نامناسب یا طنز آمیز با افرادی که بیشتر از همه دچار مشکل هستند ارتباط برقرار کنید که خوشایند نباشد. در عوض، مفید، مثبت و الهام بخش باشید.

*بر ارائه ارزش تمرکز کنید. این زمان برای تعقیب تبدیل ها نیست بلکه بیشتر برای ارائه ارزش به جامعه است. در غیر این صورت، مردم علیه شما برمی‌خیزند.

*اگر نمی توانید وفا کنید قول ندهید. اقتصاد جهانی در بن بست است، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که بگوییم شما می‌توانید محصولات و خدمات را به همان سرعت معمول ارائه دهید.

پست الکترونیک

آینده دیجیتال مارکتینگ در تحقق اهداف بازاریابی شرکت ها- پیدا کردن بهترین شرکت SEO

واقعیتی که همه ما با آن روبرو هستیم این است که ویروس کرونا به این زودی ها منحل نمی‌شود. با توجه به زمان بندی ایمنی، درمان یا واکسن، کارشناسان پیش بینی می‌کنند که زندگی عادی حداقل تا اواخر سال 2021 از سر گرفته نمی شود. در این شرایط، مشاغلی که به طور انحصاری بر بازاریابی سنتی تکیه داشتند باید با شرایط جدید کنار بیایند. واقعیت را بپذیرید و بازاریابی دیجیتال را تا دیر نشده بپذیرید. شرکت هایی که از بازاریابی دیجیتالی به بهترین نحو استفاده می کنند، بیشترین شانس را برای زنده ماندن از این همه گیری و سایر مواردی که ممکن است در آینده رخ دهد خواهند داشت.

سال 2020 به عنوان یک سال مهم در تاریخ ثبت خواهد شد. بسیاری از مشاغل آن را به عنوان سالی که بازاریابی سنتی دیگر موثر واقع نشد، به خاطر می‌آورند و مجبور به تغییر در بازاریابی دیجیتال شدند. اگر هنوز کسب و کار شما این تغییر را ایجاد نکرده است، اکنون زمان آن است که استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را توسعه داده و کسب و کار خود را در جهت پیشرفت در محیط جدید و آگاه از ویروس قرار دهید. برای دریافت مشاوره مفیدتر برای کسب و کار خود یا ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود با تماس ما بگیرید یا به سایت سئو سوین مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر میخواهید از مطالب جدید باخبر شوید

پست الکترونیکی خود را وارد کنید تا از جدید ترین مطالب بهره مند شوید.

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.