سئو سازی سایت

سئو سازی سایت

سئو سازی سایت برای جذب ترافیکی که محتوای وب سایت شما سزاوار آن است ضروری است. با این حال، ابزارهایی که برای ساختن سایت خود استفاده می‌کنید می‌توانند بر خلاف اهداف شما عمل کنند. به همین دلیل انتخاب بهترین ابزار سئو سازی سایت بسیار مهم است. خوشبختانه، طیف گسترده ای از ابزارها برای انتخاب وجود دارد، از جمله ابزارهای سازگار با موتورهای جستجو. ابزاری مناسب را برای طراحی وب سایت انتخاب کنید که دیگر نگران دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت خود نباشید.

ابزارهای سئو سازی سایت با الگوریتم‌ها مطابقت دارند و پیاده سازی را آسان می کنند. بسته به میزان مهارت مشتریان، آموزش سئو و بهینه سازی سایت را نیز تدریس می کنند. اگر هنوز در حال یادگیری نکات سئو و آنالیز سئو هستید، نگران نباشید سازنده هایی وجود دارند که می توانند از شما پشتیبانی و مشاوره سئو سایت ارایه کنند.

برای کمک به شما در یافتن بهترین راه حل برای سئو سازی سایت، ما پنج مورد از محبوب ترین سازندگان وب سایت را ارزیابی کرده و برخی از ویژگی های مناسب آنها در موتورهای جستجو را بررسی کرده ایم. در این مقاله، ما عوامل مهمی را که باید در سئو سایت در نظر گرفته شود را توضیح می دهیم، و سپس هر یک از گزینه های برتر را تجزیه می کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه سئوسوین باشید.

برای سئو سازی سایت با استفاده از سایت ساز‌ها باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

هنگام انتخاب وب سایت ساز، عوامل زیادی را باید در نظر گرفت. در حالت ایده آل، استفاده از آن آسان باشد و ویژگی هایی را ارائه دهد که متناسب با کار شما باشد. به عنوان مثال، طراحان وب ممکن است به ویژگی های متفاوتی نسبت به دارندگان فروشگاه های تجارت الکترونیک نیاز داشته باشند. با این حال می‌خواهید مردم بتوانند به راحتی سایت شما را پیدا کنند.

اغراق نیست اگر بگوییم سئو برای موفقیت سایت شما حیاتی است. بیش از 53 درصد از کل ترافیک از جستجوی ارگانیک حاصل می شود. در حقیقت، صعود تنها به یک مکان در نتایج گوگل می تواند نرخ کلیک (CTR) شما را بیش از 53 درصد افزایش دهد. بنابراین، اگر روی سئو سازی وب سایت سرمایه گذاری نمی کنید، ترافیک خود را از دست می دهید.

بسیاری از وب سایت ساز‌ها شما را قادر می‌سازند تا کارهای مربوط به سئو سازی سایت را مستقیماً از داشبورد یا ویرایشگر صفحه خود انجام دهید. به عنوان مثال، اکثر آنها به شما امکان می دهند عنوان صفحه وکلمات کلیدی مربوطه را به راحتی تغییر دهید و قالب های مناسب موبایل را انتخاب کنید که برای جستجوها بهینه شده اند. این نوع عملکرد به شما امکان می دهد سریعتر کار کنید و در نهایت زمان بیشتری را در سایر زمینه های مهم کسب و کار خود صرف کنید.

سئو سازی سایت با استفاده از سایت ساز‌ها

برخی دیگر نیز پیشنهادات کاربردی ارائه می دهند، که اگر به تازگی با سئو آشنا شده اید می تواند مفید واقع شود. سایت سازهایی که شامل ابزارهای سئو(SEO) و پشتیبانی از کلمات کلیدی هستند، نقطه شروع محکمی برای بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو به شمار می‌روند.

از سوی دیگر، اگر در ساختن وب سایت به خوبی مهارت دارید، ممکن است پلتفرمی را ترجیح دهید که از بهینه سازی های پیچیده تری مانند نوشتن کد سفارشی پشتیبانی کند. با ترجیح دادن به راه حل غنی از ویژگی های بیشتر، شما در موقعیتی قوی قرار خواهید داشت که از تمام تخصص سئو خود استفاده کنید.

البته، احتمالاً قیمت را نیز در نظر بگیرید. خوشبختانه اکثر سازندگان وب سایت طیف وسیعی از برنامه ها را ارائه می‌دهند که به راحتی می‌توانید بهترین برنامه را با توجه به بودجه و نیازهای خود پیدا کنید.

5 ابزار مناسب برای سئو سازی سایت

اکنون که به مواردی که در وب سایت ساز باید به دنبال آن باشیم پرداختیم، بیایید پنج گزینه SEO-friendly را بررسی کنیم. در اینجا راه حل هایی وجود دارد که ما به آنها خواهیم پرداخت:

  1. Wix
  2. Squarespace
  3. Weebly
  4. WordPress.com
  5. وب سایت ساز DreamHost WP
  1. Wix

وب سایت ساز Wix سئو سازی سایت شما را برای موتورهای جستجو را آسان می‌کند، حتی اگر در دنیای سئو تازه کار هستید. این سازنده مجموعه کاملی از ابزارها را که مستقیماً در داشبورد Wix ساخته شده است، ارائه می دهد. شما می‌توانید از این ابزارها برای بهینه سازی هر قسمت از سئوی داخلی خود، از جمله برچسب های متا و توضیحات گرفته تا خطاهای URL استفاده کنید.

Wix

امکانات:

*یک مزیت بزرگ دیگر قدرت یکپارچه سازی آن با Google است. ابزارهای تجزیه و تحلیل وب برای درک ترافیک سایت و بررسی اطلاعات سایت شما ضروری هستند و گوگل استاندارد طلایی است. اتصال گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی Google به سایت های Wix صرفاً یک مورد برای وارد کردن شناسه پیگیری شما است.

*سئو در واقع بسیار ساده تر از آن چیزی است که گاهی به نظر می رسد.  Wix نگهداری سئو سایت شما را آسان می کند و در صورت کوتاهی به شما اطلاع می دهد.

*Wix مجموعه ای از ویژگی های سئو سازی سایت را در چند سال گذشته پیاده سازی کرده است و مرکز راهنمایی به همان اندازه جامع است که احتمالاً در هر سایتی پیدا خواهید کرد. حتی اگر از Wix استفاده نمی کنید، راهنمای SEO آن ارزش مرور را دارد.

*استفاده و عملکرد داخلی Wix این است که در مورد روشهای پیشرفته سئو جستجو می‌کند. داده‌های ساختار یافته (که به موتورهای جستجو اطلاعات اضافی و بسیار مرتبط در مورد سایت شما می دهد) برای سئو اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. برای افزودن هر چیزی به Wix، در حال حاضر، باید این کار را به صورت دستی و با کد انجام دهید. این یک ایراد جزئی است، اما ارزش شفاف سازی دارد. در بین شما ممکن است کارشناسان SEO پس از مدتی از آن استفاده نکنند. این بازی با سازندگان وب سایت است، هرچند: با پرداخت هزینه بیشتر از امکانات این سایت ساز می‌توان استفاده کرد.

*در بیشتر موارد، Wix می‌داند که کاربران آن متخصصان فناوری نیستند. این قابلیت، استفاده را با کنترل فوق العاده متعادل می‌کند. سازنده آن نه تنها SEO را ساده می‌کند، بلکه هر زمان که مطمئن نیستید منظور از چیزی چیست، اصول اولیه را آموزش می دهد. اگر می‌خواهید یک تجربه سئو سازی سایت جامع و حمایتی داشته باشید، Wix گزینه اصلی است.

  1. Squarespace

Squarespace همیشه یکی از گزینه های برتر برای کسانی است که به دنبال طراحی وب سایت هستند. اما قابلیت های Squarespace عمیق تر از ظاهر بی عیب و نقص است. اگر با بهترین شیوه های بهینه سازی SEO آشنا هستید، Squarespace طیف وسیعی از ابزارهای SEO را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای رسیدن به رتبه برتر در صفحات نتایج موتور جستجوی Google استفاده کنید.

Squarespace

در اینجا برخی از ویژگی های سئو سازی سایت Squarespace است که کاربران می توانند از آنها استفاده کنند:

  • هر صفحه در وب سایت Squarespace، شما یک جعبه پیکربندی دارید و با استفاده از این کادر، می‌توانید عناوین متا و توضیحات متا را اضافه کرده و URL را نیز سفارشی کنید.
  • Squarespace همچنین دارای گزینه‌های ارسال در رسانه‌های اجتماعی است که می تواند به ارسال سیگنال های مثبت به Google کمک کند. این در نهایت به شما کمک می کند رتبه بالاتری کسب کنید.
  • برای کاربران پیشرفته، Squarespace گزینه ای برای اضافه کردن کد شخصی ارائه می دهد. با این کار، می‌توانید موارد را به شکلی که می‌خواهید سفارشی کرده و نتایج مورد نظر را بدست آورید.
  • Squarespace به شما امکان می‌دهد درخواست‌های ایندکس را با ارسال وب سایت خود در سرچ کنسول به Google ارسال کنید.
  • با Squarespace، همچنین می‎توانید لیست های خود را به Bing و Yahoo ارسال کنید و در سایر موتورهای جستجو نیز رتبه خوبی کسب کنید.
  • گزینه نام فایل تصویر در Squarespace به عنوان متن جایگزین آن و به Google کمک می‌کند تا تصاویر را در وب سایت شما درک کرده و رتبه بندی کند.
  • سرعت سایت خوب و زمان کارکرد تضمینی برخی از مواردی است که قبلاً توسط Squarespace برای شما مورد استفاده قرار گرفته است.
  • همه وب سایت‌هایی که با استفاده از Squarespace ایجاد شده اند برای موبایل مناسب هستند. آنها متناسب با تمام صفحه نمایش‌ها هستند و همچنین ورودی های لمسی را امکان پذیر می‌کنند.
  • می توانید در Squarespace ریدایرکت 301 به وب سایت خود اضافه کنید.
  • نیازی نیست که یک نقشه سایت XML را به صورت دستی اضافه کنید زیرا این وب سایت ساز این کار را برای شما انجام می دهد.
  • وب سایت های Squarespace دارای گواهینامه SSL هستند.
  1. Weebly

Weebly یکی از بهترین پلتفرم‌های سئو سازی سایت است. این در درجه اول به این دلیل است که اکثر ویژگی های SEO با پلت فرم ساخته شده است.  این برنامه به دلیل تم های قابل تنظیم، برنامه های مقرون به صرفه و سهولت استفاده شناخته شده است. و همه آن‌ها با وجود ویژگی‌های سئو در این پلت فرم تقویت می شود.

weebliy

در اینجا نحوه استفاده از Weebly که می‌تواند به شما در ایجاد یک وب سایت بهینه شده برای موتورهای جستجو کمک کند ذکر شده است:

  • Weebly اجازه می‌دهد عنوان متا و توضیحات در هر صفحه برای SEO به روز شود.
  • می‌توانید نشانی‌های اینترنتی را طوری تنظیم کنید که شامل کلمات کلیدی باشد یا آنچه را که صفحه در مورد آن است نشان دهید.
  • وب سایت‌هایی که با Weebly ایجاد شده اند دارای اسکریپت‌های بی‌نظم یا بلوک های غیر ضروری کد نویسی نیستند. این باعث می شود وب سایت به آرامی بارگیری نشود.
  • ویژگی‌های وبلاگ نویسی Weebly نیز موثر است، به این معنی که می‌توانید به راحتی محتوای عالی نوشته و در سایت قرار دهید تا به فعالیت های سئو سازی سایت کمک کند.
  • وب سایت‌های Weebly دارای بارگیری سریع و ریسپانسیو هستند.
  • می توانید برچسب‌های alt را به تصاویر و زیرنویس فیلم ها را با Weebly اضافه کنید تا برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد.
  • Weebly یک چک لیست سئو SEO دارد که می تواند SEO های جدید را برای دستیابی به بهترین نتایج راهنمایی کند.
  • در Weebly ارسال سایت به گوگل سرچ کنسول و استفاده از Google Analytics ساده است.
  1. وردپرس(WordPress)

وردپرس یکی از بهترین CMS و سازندگان وب سایت برای سئو سازی سایت است. اگرچه وردپرس گزینه های داخلی بسیار کمی برای بهینه سازی موتورهای جستجو دارد، اما تعدادی ابزار و افزونه مناسب SEO را ارائه می‌دهد که می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای به راحتی آنها را نصب کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، نصب Yoast SEO را در نظر بگیرید. این احتمالاً محبوب ترین افزونه SEO رایگان در جهان است. همچنین، وردپرس ابزارهای مناسب برای کاربران مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته را ارائه می‌دهد.

wordpress

در اینجا برخی از مزایای سئو سازی سایت که با وردپرس و افزونه ها و ابزارهای SEO آن به دست می‌آورید آورده شده است:

* وردپرس به شما امکان می‌دهد URL ها را سفارشی کرده و پیوندهای ثابت زیبا، به یاد ماندنی و سازگار با SEO ایجاد کنید.

* با افزونه هایی مانند Yoast، می‌توانید اطلاعات متا را در همه صفحات سفارشی کنید.

* می‌توانید برچسب های alt را برای همه تصاویر در وب سایت وردپرس خود اضافه کنید.

* با استفاده از وردپرس، می‌توانید محتوای رسانه ای را در وب سایت خود با استفاده از افزونه‌ها بهینه کنید. این باعث می‌شود فایل های رسانه ای سرعت سایت شما را کاهش ندهند.

* وردپرس به شما امکان می‌دهد وب سایت های کاربر پسند، زیبا و حرفه ای ایجاد کنید. این باعث کاهش نرخ بازگشت کلی می شود، که یک سیگنال SEO مثبت است.

* وردپرس طیف گسترده ای از موضوعات رایگان و پولی را برای سئو، ریسپانسیو و بارگذاری سریع ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

* ثبت سایت وردپرسی شما در Google Search Console و Google Analytics امکان پذیر و آسان است.

* می‌توانید برچسب ها و ریدایرکت‌ها را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید.

* افزونه‌های مدیر فایل به شما امکان می‌دهد نقشه های سایت XML و HTML، لیست URL و فایل robots.txt را بارگذاری، ویرایش و مدیریت کنید.

* وردپرس دارای افزونه های زیادی برای رسانه های اجتماعی است که می‌تواند به شما در پیشبرد سئو سازی سایت کمک کند.

  1. سئو سازی سایت با WP Website

DreamHost یک وب سایت ساز که امکان کشیدن و رها کردن المان‌ها را به همه مشتریان وردپرس خود ارائه می دهد. این ابزار شما را از طریق راه اندازی وب سایت وردپرس راهنمایی می‌کند و اگر می‌خواهید یک سایت با استفاده از وردپرس بسازید، یک انتخاب عالی خواهد بود.

وقتی صحبت از سئو سازی سایت می‌شود، WP Website Builder نکات داخلی را در زمان واقعی ارائه می دهد. این ویژگی به شما امکان می دهد محتوای خود را هنگام نوشتن بهینه کنید. برنامه های DreamHost همچنین دارای بسیاری از ابزارهای افزایش عملکرد هستند. از آنجا که گوگل تأیید کرده است که از سرعت به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده می کند، این ویژگی ها می تواند SEO شما را افزایش دهد.

*گواهی SSL رایگان

*بهینه سازی  برای تلفن همراه

*ذخیره سازی داخلی

*Jetpack Professional همراه با برخی برنامه ها

DreamHost

رتبه 1 با بهترین پلتفرم های ایجاد سئو سازی سایت

مهم نیست که چه نوع وب سایتی را اجرا می‌کنید، بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو مهم است. و با یک سازنده وب سایت مناسب SEO، می‌توانید یک وب سایت با رتبه بالا را سریع، آسان و مقرون به صرفه توسعه دهید.

اگر مهارت سئو سازی وب سایت ندارید با سپردن وب سایت خود به سئوسوین که متخصصان کار بلدی در این حوزه دارد از خدمات آن بهره مند شوید. کافی است به سایت سئوسوین مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر میخواهید از مطالب جدید باخبر شوید

پست الکترونیکی خود را وارد کنید تا از جدید ترین مطالب بهره مند شوید.

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.