طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت صرف نظر از اندازه و نوع آنها، یک عنصر ضروری برای مشاغل است. به مشاغل کمک می کند تا از طریق اینترنت خدمات خود را از مرزهای جغرافیایی فعلی خود افزایش دهند. از یک طراحی وب سایت حرفه ای می توان برای دستیابی به استراتژی های مختلف بازاریابی استفاده کرد تا به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند. طراحی وب سایت های متفکرانه بسیار گسترده تر از سایر ابزارهای بازاریابی است.

کسانی که مایل به تقویت دیجیتال مارکتینگ خود هستند باید از نقش طراحی وب، آموزش سئو و بهینه سازی سایت و آنالیز سئو در هرگونه مشارکت آگاه باشند. چنین دانش‌هایی به اولویت بندی مراحل مناسب هنگام ایجاد هرگونه محصول یا راه حل کمک می کنند. همچنین با کسب مشاوره سئو سایت از شرکت‌های معتبر می‌توانید طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ خود را بهبود ببخشید.

بنابراین چگونه می‌توانید خود را برای موفقیت آماده کنید؟ شما می توانید با طراحی کامل وب سایت خود از ابتدا یک وب سایت عالی ایجاد کنید. اما در واقع طراحی وب سایت چیست؟ اگر می خواهید بدانید طراحی وب چیست، چرا اینقدر اهمیت دارد و چگونه می‌توان آن را به درستی انجام داد، ادامه مطلب را همراه ما باشید.

تعریف طراحی وب سایت

طراحی وب سایت فرایند برنامه ریزی، مفهوم سازی و چیدمان محتوا به صورت آنلاین است. امروزه طراحی وب سایت فراتر از زیبایی شناسی است و شامل عملکرد کلی وب سایت می شود. طراحی وب دارای اجزای متعددی است که برای ایجاد کامل وب سایت با یکدیگر همکاری می کنند، از جمله طراحی گرافیک، طراحی رابط کاربر، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و ایجاد محتوا. این عناصر نحوه ظاهر، احساس و عملکرد وب سایت در دستگاه های مختلف را تعیین می کند.

تعریف طراحی وب سایت

 

هدف از طراحی یک وب سایت چیست؟

وب سایت شما یکی از مهمترین جنبه های حضور آنلاین نام تجاری شما است و مهم این است که آن را به درستی طراحی کنید. وب سایت شما همچنین مکانی است که در آن می توانید راههای پایین قیف خود را به خرید تبدیل کنید. بنابراین، شما نمی‌توانید وب سایتی با ظاهری نامناسب داشته باشید که ممکن است باعث شود مشتریان احتمالی شما از وب سایت خارج شوند.

انواع مختلف وب سایت ها بسته به اینکه مخاطب مورد نظر کیست، اهداف متفاوتی دارند. برخی از وب سایت ها برای فروش محصولات و سایر وب سایت ها برای ارائه اطلاعات کاربردی، در حالی که برخی دیگر صرفاً برای سرگرمی هستند. وب سایت شما باید با در نظر گرفتن مخاطبان شما طراحی شود و اطمینان حاصل کند که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد. طراحی وب سایت خوب همچنین مزایای بسیاری برای کسب و کار شما و مخاطبان شما وجود دارد.

موارد مورد نیاز برای طراحی سایت

دو روش اصلی برای طراحی وب سایت وجود دارد: استفاده از برنامه دسکتاپ یا استفاده از وب سایت ساز. ابزاری که تصمیم به استفاده از آن می گیرید بر اساس اندازه تیم شما ، بودجه شما و نوع سایتی که می خواهید بسازید و الزامات فنی آن بسیار متفاوت است.

1 برنامه های دسکتاپ

برنامه های دسکتاپ از طراحان می خواهد که طرح خود را ایجاد کرده و آن را به تیم توسعه ارسال کنند که می توانند طرح را به کد تبدیل کنند. محبوب ترین برنامه های گرافیکی دسکتاپ برای طراحی وب سایت Photoshop و Sketch هستند. به طور معمول، این استاندارد برای وب سایت‌ها بزرگ، و/یا پیچیده است زیرا به طراح اجازه می دهد تا بر ظاهر و احساس کلی تمرکز کند، در حالی که همه چالش های فنی به تیم توسعه منتقل می شود.

متأسفانه، این فرایند می تواند گران و زمان بر باشد زیرا منابع متعدد، به مجموعه افراد با مهارت های گوناگون و با تعداد اعضای کافی برای هر تیم نیاز دارد. برای جلوگیری از مشارکت برنامه نویس، استفاده از وب سایت ساز برای طراحی وب سایت با الزامات فنی کمتر مفید است.

2 برنامه‌های سایت ساز

امروزه وب سایت ساز‌هایی در بازار وجود دارند که طیف گسترده ای از ویژگی ها و خدمات را به کاربران ارائه می دهند. WIX ، Squarespace، Webflow و PageCloud، فقط چند نمونه از وب سایت ساز‌های محبوب است که در قابلیت های طراحی، انتخاب قالب، قیمت، و تجربه استغاده هر کدام متفاوت است. مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام داده اید و تعیین کرده اید که کدام پلتفرم به بهترین وجه با نیازهای وب سایت شما مطابقت دارد.

سازندگان وب سایت‌ها، وب سایت‌های تطبیقی ​​یا واکنش گرا ایجاد می کنند که تجربه‌های متفاوتی از طراحی وب سایت را ارائه می‌دهند. این مفاهیم در زیر با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار می گیرد تا بتوانید به بهترین نحو درک کنید که کدام وب سایت ساز‌ها برای شما کارآمد خواهد بود. اگر نمی‌توانید کد نویسی کنید، آشنایی با ویژگی‌ها و محدودیت های ابزارهای مختلف طراحی وب سایت ضروری است. به عنوان مثال، اگرچه وردپرس پرکاربردترین پلتفرم وب سایت است، اما به دلیل محدود بودن گزینه های سفارشی سازی، در بین طراحان بصری محبوب نیست.

قبل از شروع به طراحی وب سایت، نیازهای وب سایت خود را تعیین کنید: آیا در حال ایجاد گالری عکس هستید؟ هر چند وقت یکبار سایت خود را به روز می کنید؟ آیا به فرم تماس نیاز دارید؟ یک وب سایت ساز انتخاب کنید که بتواند به شما در دستیابی بهتر به این اهداف کمک کند.

موارد مورد نیاز برای طراحی سایت

اجزای سایت

هنگام طراحی وب سایت، مهم است که ظاهر و عملکرد سایت را در نظر بگیرید. ادغام این عناصر قابلیت استفاده و عملکرد کلی سایت را به حداکثر می رساند. قابلیت استفاده از سایت شما شامل عناصری مانند رابط کاربری آسان، استفاده مناسب از گرافیک و تصاویر، متن مناسب و خوب نوشته شده و رنگ بندی است. عملکرد سایت شما به سرعت، رتبه بندی، قابلیت جستجو و توانایی جذب مخاطب اشاره دارد.

عناصر بصری در طراحی وب سایت

در اینجا یک مرور سریع از عناصری است که هنگام طراحی وب سایت خود باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید همه چیز با هم خوب کار می کند. هر بخش نکات و ترفندهایی را برای شروع به شما ارائه می دهد.

محتوا:

محتوا و ظاهر سایت می توانند با یکدیگر همکاری کنند تا پیام سایت را از طریق بصری و متنی به مخاطب ارسال کنند. متن نوشته شده همیشه باید مربوط و مفید باشد تا مخاطب را گمراه نکند و اطلاعاتی را که می خواهند به آنها بدهد تا در سایت باقی بمانند. محتوا باید با رعایت قوانین سئو در تولید محتوا، برای موتورهای جستجو بهینه شود و طول مناسبی داشته باشد و از کلمات کلیدی مربوطه استفاده شود.

فونت‌ها:

فونتی را انتخاب کنید که طرح کلی شما را زیباتر کند. فونت باید با طرح رنگ، گرافیک و تصاویر شما هماهنگ شود و بطن کلی وب سایت شما را تقویت کند. ابزارهایی مانند ترکیب قلم Canva می توانند به شما در یافتن مطابقت کامل با فونت خود کمک کنند. ابزارهای طراحی وب مانند PageCloud حتی شامل چندین جفت فونت در برنامه خود می‌باشند. بنابراین طراحان سایت بهترین فونت های فارسی برای تولید محتوا و طراحی وب سایت را برمی‌گزیند و در طراحی خود بهره می‌برند.

نقش رنگ در طراحی وب سایت:

رنگ ها یکی از مهمترین عناصری است که باید در طراحی وب سایت به آن توجه شود. به خاطر داشته باشید که تصورات غلط زیادی در مورد روانشناسی رنگ وجود دارد و مهمتر این است که بر رنگ هایی تمرکز کنید که از طراحی کلی و لحن وب سایت شما پشتیبانی می کند. رنگ بندی خود را با نام تجاری خود و پیام هایی که می خواهید به مخاطبان خود منتقل کنید، هماهنگ کنید.

چیدمان در طراحی وب سایت

نحوه تصمیم گیری برای تنظیم محتوای خود تأثیر قابل توجهی بر قابلیت استفاده و عملکرد سایت شما خواهد داشت. عناطر چیدمان گرافیک، تبلیغات و متن است. در دنیای وب، یک هدف کلیدی این است که به بازدید کنندگان کمک کنیم تا اطلاعات خود را در یک نگاه پیدا کند. این شامل حفظ تعادل، سازگاری و یکپارچگی طرح است.

هنگام انتخاب چیدمان هیچ قانون خاصی وجود ندارد که رعایت شود، اما چند اصل اساسی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. نیازهای مخاطبان موردنظر خود را در نظر بگیرید و از استفاده از طرح بندی بیش از حد تحریک کننده که ممکن است پیام‌هایی را که می‌خواهید منتقل کنید خدشه دار کند، اجتناب کنید.

ایجاد طراحی وب سایت کاربر پسند

قبل از ایجاد عبارت “کاربر پسند”، توسعه دهندگان وب سایت و کاربران یک عبارت کلیدی برای توصیف وب سایت های خوش ساخت نداشتند. در عوض، آنها هر ویژگی را توصیف کردند که استفاده از وب سایت را بسیار آسان کرده است. از سوی دیگر، یک وب سایت ضعیف به عنوان وب سایتی تعریف شد که جنبه های طراحی و ویژگی های توسعه آن انتظارات کاربران را برآورده نمی کرد.

امروزه، کاربران خواستار طراحی و عملکرد  خوب وب سایت هستند. با توجه به این که بسیاری از روندهای جدید طراحی و توسعه وب تقریباً روزانه ظاهر می شوند، قرار گرفتن و خواندن محتوا در یک وب سایت بسیار ناامید کننده است. اگر وب سایت شما برای پیدا کردن آنچه را که کاربران بدنبال آن هستند پاسخگو نباشد و پر از پیوندهای خراب باشد یا بارگذاری آن بسیار طول می کشد، ممکن است کاربر دیگر به سایت شما مراجعه نکند.

برای اینکه کاربران را در وب سایت خود نگه دارید و آنها را تشویق به بازگشت کنید، دیگر این پیشنهاد نیست که روی یک طراحی کاربرپسند سرمایه گذاری کنید، این یک الزام است. ما لیستی از نکات اثبات شده برای به حداکثر رساندن تجربه کاربر با ایجاد یک وب سایت بصری و کاربر پسند را جمع آوری کرده ایم.

ایجاد طراحی وب سایت کاربر پسند

ساخت منو متحرک برای سایت

کاربران باید بتوانند بدون توجه به دستگاهی که در آن مشاهده می کنند، به راحتی در سایت شما حرکت کنند. ناوبری شما باید به راحتی پیدا شود و در هر دستگاهی استفاده شود. می توان آن را به صورت واکنش گرا طراحی کرد، تا در هردستگاهی متناسب با آن نمایش داده شود.

نویگیشن  ساده سایت

سادگی در طراحی و توسعه وب یک مفهوم جدید نیست. با این حال، کاربران امروزی می خواهند (و نیاز دارند) تا آنجا که ممکن است چیزها ساده و شهودی باشند. به جای ارائه صفحات پیچیده و ناوبری های چند سطحی، نام هر صفحه را به طور مناسب و واضح ذکر کنید و در صورت امکان ناوبری های فرعی را به حداقل برسانید.

پیدا کردن لوگوی خود را آسان کنید!

کاربران را مجبور به جستجوی لوگو یا هویت نام تجاری خود نکنید. کاربران انتظار دارند لوگوی شما در گوشه سمت چپ بالای وب سایت شما باشد، بنابراین آنچه را که می خواهند به آنها بدهید. این به کاربران امکان می دهد مارک شما را به راحتی شناسایی کنند. لوگوی شما همچنین باید قابل کلیک باشد و باید کاربران را از هر کجا که در سایت شما هستند به صفحه اصلی هدایت کنند.

سرعت وب سایت

هیچ چیز برای مراجعه کنندگان به وب سایت آزاردهنده تر از وب سایتی نیست که بارگیری آن به طول می انجامد. در حقیقت، سرعت پایین یکی از دلایل اصلی خروج مخاطبان از یک وب سایت است. بارگیری وب سایت در عرض 4 تا 6 ثانیه برای استفاده خوب و مهم است. همچنین در جایگاه سایت در نتایج موتورهای جستجو نیز تأثیر می گذارد.

تولید محتوای خوب و درک آسان آن

از زبانی ساده و مختصر استفاده کنید و شامل سرصفحه ها، سرفصل ها، گلوله ها و سایر تکنیک های قالب بندی باشد تا خوانندگان بتوانند مطالب شما را به راحتی درک کنند. همچنین تا جایی که امکان دارد از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید. در حالی که استفاده از کلماتی که نشان می دهد شما در زمینه خود متخصص هستید اشکالی ندارد، اما درک سطح دانش مخاطبان و نوشتن محتوا برای آنها قبل از هر چیزی مهم است.

شرکت سئوسوین یکی از بهترین شرکت‌های طراحی سایت در گرمسار می‌باشد که با تیم تخصصی خود زیباترین سایت‌ها را برای مشتریان خود می‌سازد. اگر دوست دارید یک وب سایت زیبایی برای کسب و کار خود داشته باشید با مراجعه به سایت سئوسوین در کمترین زمان یک سایت زیبا تحویل شما داده خواهد شد. پس همین حالا درخواست خود را در سایت ثبت کنید.

سوالات متداول طراحی وب سایت

طراحی وب سایت مطمئناً پردرآمدترین شغل در زمینه خود نیست، اما این بدان معنا نیست که ارزش پیگیری ندارد. شما می توانید حرفه ای عالی از آن ایجاد کنید، به خصوص اگر زمینه های خوبی مانند طراحی UI/UX را دنبال می کنید. هرچه تجربه بیشتری داشته باشید، درآمد بیشتری خواهید داشت. درآمد طراحان وب به طور متوسط ​​ 7میلیون تومان در ماه است.
نحوه یادگیری طراحی وب (در 8مرحله) 1. مفاهیم کلیدی طراحی بصری را درک کنید. 2. اصول اولیه HTML را بشناسید. 3. CSS را درک کنید. 4. مبانی UX را بیاموزید. 5. با UI آشنا شوید. 6. اصول ایجاد طرح بندی را درک کنید. 7. با تایپوگرافی آشنا شوید. 8.دانش خود را عملی کنید و چیزی بسازید
برآورد زمان طراحی وب در عرض 15-80 ساعت متغیر است. زمان توسعه صفحه فرود از 20 ساعت شروع می شود. بسته به پیچیدگی انیمیشن و سایر الزامات پروژه می تواند متفاوت باشد.
Wix - برای اکثر افراد بهترین است. Weebly - بهترین وب سایت رایگان برای صاحبان مشاغل کوچک. وردپرس - بهترین وب سایت رایگان برای وبلاگ نویسی. ConvertKit- بهترین سازنده صفحه فرود رایگان. Site123 - بهترین وب سایت رایگان برای مبتدیان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر میخواهید از مطالب جدید باخبر شوید

پست الکترونیکی خود را وارد کنید تا از جدید ترین مطالب بهره مند شوید.

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.