چگونه در 8 مرحله طراح وب شویم؟

چگونه در 8 مرحله طراح وب شویم؟

طراح وب برای ایجاد وب سایت های کاربردی به مهارت فنی نیاز دارد، اما برای ایجاد تجربه کاربر پسند نیز به مهارت های هنری و حس زیبایی شناسی نیاز دارد. اگر هم خلاق هستید و هم تکنیکی، ممکن است بخواهید وارد حوزه طراحی وب سایت شوید. طراحی وب سایت یک صنعت به سرعت در حال رشد است، زیرا رسانه های دیجیتالی به بخشی از زندگی همه تبدیل شده است و مردم برای ارتباطات، اطلاعات، خرید، زندگی اجتماعی، راه اندازی دیجیتال مارکتینگ و موارد دیگر به وب تکیه می‌کنند. با آموزش سئو و بهینه سازی سایت می‌توانید آنالیز سئو سایت خود را شروع کرده و یا با کسب مشاوره سئو سایت خود را برای مخاطبان خود بهینه کنید.

در این مقاله، ما توضیح می دهیم طراحان وب چگونه اصول اولیه طراحی وب سایت را یاد می‌گیرند، چگونه وارد بازار کار طراحی سایت می‌شوند نقش پاسخ می‌دهیم.

طراح وب چه کار می‌کند؟

طراحان و توسعه دهندگان به مشتریان در ایجاد حضور مجازی خود کمک می‌کنند. یک طراح وب نام تجاری را به یک تجربه آنلاین تبدیل می‌کند. طراح وب در طراحی های خود، نه تنها به طراحی کلی وب سایت، بلکه به عملکرد آن نیز فکر می‌کند. یک وب سایت باید شامل تمام اطلاعاتی باشد که شرکت می‌خواهد به بازدیدکنندگان خود منتقل کند و بازدیدکنندگان باید از این سایت برای یافتن اطلاعات لذت ببرند.

طراحان وب با مشتری کار می‌کنند تا متوجه شوند که می‌خواهند در وب سایت چه کاری انجام دهند. گاهی اوقات، طراحان ممکن است به سادگی یک وب سایت قدیمی را برای بهبود طراحی و/یا عملکرد برخی از ویژگی ها اصلاح کنند. برای سایر مشتریان، طراح وب ممکن است مجبور باشد روند طراحی را از ابتدا شروع کند. طراح وب باید انعطاف پذیر باشد و بیشتر از همه خواسته ها و بودجه مشتری را در نظر بگیرد.

حضور آنلاین به طور مداوم تغییر می‌کند، بنابراین حفظ رابطه خوب با مشتری ضروری است. ممکن است مشتریان به سادگی به یک میکروسایت نیاز داشته باشند که به سایت اصلی پیوند دهد تا محصول خاصی را نشان دهد، یا ممکن است بسته های دیجیتالی را نیاز داشته باشند که طراح در صورت نیاز آنها را به روز کند.

برخی از طراحان بسیار کارآمد هستند و هر کدام را برای مشتری تغییر می‌دهند. سایر طراحان وب از پلتفرمی استفاده می‌کنند که مشتریان را قادر می سازد ویرایش های خود را انجام دهند، یا برای جنبه های خاصی از طراحی با سایر شرکت های دیجیتال همکاری می‌کنند. بسیاری از شرکت ها یا متخصصان طراحی با توجه به یک بازه زمانی تعیین شده برای پشتیبانی و نگهداری وب سایت قرارداد بسته اند.

یک طراح وب اغلب با تیمی از متخصصان دیگر از جمله معماران اطلاعات، کارشناسان UX (تجربه کاربر)، اعضای تیم بازاریابی، کارکنان فروش و موارد دیگر همکاری می‌کند. طراحی با در نظر گرفتن همه این قطعات متحرک می‌تواند کار طراح را با چالش بیشتری مواجه کند. توسعه دهنده وب بخش دیگری از تیم است و او حرفه ای است که تمام دیدگاه ها و استعدادهای اعضای مختلف تیم را برای ایجاد محصول نهایی کار جمع می کند.

طراح وب چه کار می‌کند؟

چگونه طراح وب شویم؟

اگر می‌خواهید وارد بازار کار طراحی سایت شوید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مهارت‌های لازم را توسعه دهید.
  2. کسب گواهینامه ها
  3. ایجاد یک وب سایت.
  4. جستجوی کار
  5. نمونه کارها را بسازید.
  6. خود را بازاریابی کنید
  7. تخصص را در نظر بگیرید.
  8. بروز بمانید.

1. مهارتهای لازم را توسعه دهید.

برای تبدیل شدن به یک طراح وب، باید در جنبه های فنی ساخت وب سایت مهارت داشته باشید. در حالی که می‌توانید مدرک دانشگاهی را برای پیگیری طراحی وب کسب کنید-مانند مدرک کاردانی یا کارشناسی در برنامه نویسی کامپیوتر یا طراحی گرافیک-بسیاری از طراحان وب خودآموز هستند. دوره های تخصصی موضوعی بصورت آنلاین موجود است که می‌توانید از آنها برای توسعه مهارت‌های خود استفاده کنید. ضروری ترین مهارت ها برای طراح وب عبارتند از:

  1. نرم افزارهای گرافیکی

طراحان وب از برنامه های مختلفی – مانند Photoshop – برای تسهیل ایجاد گرافیک برای طراحی وب سایت ها استفاده می‌کنند. با این برنامه ها از طریق تحقیق، تمرین یا کلاس آشنا شوید.

  1. زبانهای برنامه نویسی

اکثر طراحان وب حداقل به برخی از زبان های برنامه نویسی اساسی مانند HTML ، CSS ، PHP ، jQuery ، JavaScript و Flash نیاز دارند. فریلنسرها به دانش کد نویسی بیشتری نیاز دارند، در حالی که طراحان وب که در یک آژانس مشغول به کار هستند به احتمال زیاد در تیمی که شامل برنامه نویسان و طراحان گرافیک است کار خواهند کرد.

زبانهای برنامه نویسی

  1. بهینه سازی موتور جستجو

درک تکنیک‌های سئو به طراح وب کمک می‌کند تا سایتهایی ایجاد کند که هنگام جستجوی کلمات کلیدی یا موضوعات خاص به طور برجسته ظاهر شوند.

  1. نظریه طراحی وب

برخی اصول اساسی برای ایجاد وب سایت های عالی مانند ساختار، تجربه کاربر و نظریه رنگ وجود دارد. اگر در کالج شرکت نمی‌کنید، می‌توانید این نظریه را  با مطالعه کتابهایی در این زمینه یا انجام تحقیقات آنلاین مطالعه کنید.

  1. مهارت های ارتباطی

طراحان وب برای درک نیازها و خواسته های مشتری، پیاده سازی صحیح خواسته های مشتری و پیشنهاد ایده های خود برای یک سایت، به مهارت های ارتباطی عالی نیاز دارند.

  1. کسب گواهینامه ها

اخذ گواهینامه در زمینه های خاص می تواند به شما در یادگیری مهارت ها، افزایش رزومه، دریافت نرخ بالاتر و اثبات دانش خود به مشتریان بالقوه کمک کند. برخی از گواهینامه های رایج برای طراحان وب برای کسب درآمد عبارتند از:

  1. دارای گواهی نامه Adobe

بسیاری از ابزارهای مورد استفاده طراحان توسط Adobe ساخته شده اند، بنابراین این یک گواهینامه معتبر است. شما می‌توانید در برنامه های مختلف ACE شوید. هر گواهینامه نیاز به یک دوره و امتحان دارد.

  1. شرکت در Bootcamp

شرکت در دوره های مختلف Bootcamp در زمینه هایی مانند دیجیتال مارکتینگ، توسعه وب، توسعه برنامه تلفن همراه، تجربه کاربر و جاوا اسکریپت ارائه می دهد. هر دوره توسط متخصصان صنعت تدریس می‌شود و بصورت آنلاین یا حضوری ارائه می شود.

  1. متخصص وب موبایل Google

این گواهینامه از Google مهارت های توسعه وب شما را برای برنامه های تلفن همراه نشان می‌دهد. این آزمون موضوعاتی مانند دسترسی، بهینه سازی عملکرد، فرم های وب تلفن همراه و برنامه های کاربردی وب را در بر می‌گیرد. Google یک راهنمای مطالعه رایگان ارائه می‌دهد تا به شما در آماده شدن برای امتحان کمک کند، که می توانید سه بار آن را امتحان کنید.

  1. ایجاد یک وب سایت

هنگامی که مهارت های لازم را دارید، وب سایت خود را ایجاد کنید. این سایت باید مهارت های شما را به مشتریان بالقوه نشان دهد و صفحه اصلی حرفه شما باشد که در آن مشتریان علاقمند می‌توانند توانایی ها، در دسترس بودن و نرخ های شما را بیابند.

وب سایت خود را به طور مرتب به روز کنید تا خود را به طور دقیق معرفی کنید، دانش خود را در مورد روندها نشان دهید و تجربه طراح وب سایت شدن خود را توضیح دهید.

  1. به دنبال کار باشید

حرفه طراحی وب خود را با انجام مشاغل طراحی وب برای افزودن به سایت و نمونه کارها و کسب تجربه آغاز کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری کسب کنید. اگر می‌خواهید در یک آژانس کار کنید یا از بسترهای مستقل برای پیشنهاد فرصت ها استفاده کنید، می توانید لیست مشاغل را به صورت آنلاین جستجو کنید.

  1. نمونه کار بسازید

با جذب مشتری، ایجاد وب سایت و تجربه بیشتر، مجموعه ای از کارها و مهارت های خود را به روز کنید. شامل نمونه کارهای خود، بازخورد مثبت مشتری و لیستی از قابلیت های طراحی خود باشید. شما باید نسخه ای از نمونه کارها داشته باشید که بتوانید آن را برای مشتریان احتمالی ایمیل کنید و همچنین نمونه کارها را در وب سایت شخصی خود به روز کنید.

نمونه کار بسازید

  1. خودتان را بازاریابی کنید

اگر می خواهید یک طراح وب مستقل باشید، موفقیت شما تا حدودی به توانایی شما در بازاریابی خود و همچنین مهارت های شما بستگی دارد. در حالی که به روز نگه داشتن وب سایت شخصی و نمونه کارها شروع خوبی است، اما راه های اضافی برای شناخته شدن خود در جامعه طراحی و مشتریان بالقوه پیدا کنید.

از رسانه های اجتماعی و پروفایل های حرفه‌ای برای افزایش دیدخ شدن خود استفاده کنید. برای اطلاع از اخبار صنعت و فرصت های شغلی می‌توانید بصورت آنلاین با دیگر طراحان وب ارتباط برقرار کنید. برای اطمینان از مشارکت مجدد مشتریان خود، روابط مثبتی برقرار کنید و از آنها بخواهید به شما توصیه کنند و برای توسعه مخاطبین خود در رویدادهای شبکه ای شرکت کنید.

  1. تخصص را در نظر بگیرید

اگر بر روی بخش خاصی از طراحی وب سایت تمرکز کنید، ممکن است بتوانید مهارت های خود را به رسمیت شناخته و مشتریان بیشتری را به دست آورید. تخصص در زمینه خاصی از طراحی وب را در نظر بگیرید، مانند سایت های تجارت الکترونیک، برنامه های تلفن همراه یا سایت هایی برای انواع خاصی از مشاغل.

  1. به روز باشید

طراحی وب سایت یک زمینه دائماً در حال تحول است، زیرا تکنولوژی به طور مکرر تغییر می‌کند، روش‌های طراحی جدیدی ایجاد می‌شود و نیازهای مصرف کننده تغییر می‌کند. به یادگیری، تمرین و توسعه مهارت های خود ادامه دهید تا در صنعت خود جاری باشید و به مشتریان ثابت کنید که دانش و مهارت های لازم برای ایجاد وب سایت هایی را دارید که نیازهای آنها را برآورده می‌کند.

نتیجه

طراح وب شدن آنقدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست، اما به زمان و تلاش نیاز دارد. بسیاری از مهارتهای ذکر شده در این راهنما را نمی توان با خواندن کتاب یا تکمیل دوره های آنلاین به سرعت بدست آورد. آنها نیاز به تمرین زیادی دارند. بنابراین، زیاد تمرین کنید و صبور باشید. به یاد داشته باشید که رم در یک روز ساخته نشده است.

همچنین بسیار مهم است که به کار خود علاقه داشته باشید. حتی وقتی به دنبال اولین شغل خود هستید، روی تجربه تمرکز کنید، نه فقط پول. مشکلات و چالش های طراحی را به عنوان فرصتی برای یادگیری در نظر بگیرید. اگر این توصیه ها را دنبال کنید، روزی متوجه خواهید شد که وب سایت هایی در سطح جهانی ایجاد می‌کنید.

اگر می‌خواهید یک سایت زیبا برای کسب و کار خود داشته باشید با سئوسوین می‌توانید زیباترین سایت را داشته باشید. کافی است به سایت سئوسوین که یکی از برترین شرکت‌های طراحی سایت در سمنان می‌باشد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر میخواهید از مطالب جدید باخبر شوید

پست الکترونیکی خود را وارد کنید تا از جدید ترین مطالب بهره مند شوید.

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.