8مرحله تا بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل یکی از اهداف شما در سال 2021 است. برای انجام این کار، باید با سایر مشاغل در صنعت خود رقابت کنید. بعضی ها سالها تجربه کار نسبت به شما را دارند. برخی از آنها دارای بخش های بازاریابی هستند که دیجیتال مارکتینگ شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. برخی از آنها بودجه بازاریابی بیشتر از کل بودجه کسب و کار شما دارند.

آیا هنوز می‌خواهید رقابت کنید؟ آیا هنوز می‌توانید به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل امید داشته باشید؟ بله. این کار به ایجاد محتوا در طول زمان و آگاهی از جنبه های کار و کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتور جستجو تا بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل، نیاز دارد.

برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل ابتدا باید یک طراحی وب سایت زیبا داشته باشید و با آموزش سئو و بهینه سازی سايت، آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. با آنالیز سئو و دریافت مشاوره سئو سایت می‌توانید اشکالات سایت خود را پیدا کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنید.

اگر نمی‌دانید که برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل باید در چه مراحلی قدم بردارید، پس با سئوسوین تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چرا رتبه اول در سرچ گوگل مهم است؟

هر چیزی که در صفحه اول وجود ندارد، بیهوده است. و گوگل این را بسیار زیبا بیان می‌کند.

75 درصد جستجوگران فقط روی نتایج صفحه اول کلیک می‌کنند. حتی به صفحه دوم هم نمی‌رسند. چیزی که در مورد قدرت صفحه اول بسیار بیشتر از همه گویند این است که موقعیت نتیجه اول در Google تقریباً 32 درصد از کل کلیک ها را به دست می‌آورد. به همین علت آنجا مکان بسیار خوبی برای حضور است.

حتی موقعیت دوم تقریباً 25 درصد از کلیک ها و کمی بیش از 6 درصد برای موقعیت ششم را به خود اختصاص می‌دهد. اگر در صفحه دوم نتایج جستجو هستید، فقط می توانید CTR حدود 0.78درصد را انتظار داشته باشید.

چرا رتبه اول در سرچ گوگل مهم است؟

از میلیاردها صفحه وب که گوگل ایندکس کرده است، تقریبا 91 درصد از آنها در واقع هیچ ترافیکی از گوگل دریافت نمی کنند. آخ!

این اعداد و ارقام به خودی خود صحبت می‌کنند. اگر بالا آمدن سایت درصفحه اول بی نتیجه باشد، این احتمال وجود دارد که هرگز توسط مشتریان بالقوه خود پیدا نخواهید شد. لطیفه‌ای در این باره وجود دارد که ما سئوکار‌ها می‌گوییم و می پرسد: “چیزی را که نمی‌خواهید مردم پیدا کنند را کجا مخفی می‌کنید؟”. جواب؟ “در صفحه دوم Google”. هرچه پایین تر از نتایج موتور جستجو، صفحه دوم یا صفحه ده ظاهر شوید، شانس کمتری برای افزایش بازدید و فروش خود دارید.

نکته دیگری که باید بدانید این است که رقبای شما قبلاً در Google رتبه بندی شده اند. پس یکی از کلمات کلیدی خود را در Google تایپ کنید و ببینید چه نتایجی نشان داده می‌شود.

هر چه بیشتر منتظر پیاده سازی یک استراتژی SEO باشید، زمان بیشتری طول می‌کشد تا به آن موقعیت های برتر برسید. و جبران زمان از دست رفته کار آسانی نیست.

خبر خوب این است که برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل نیازی به بودجه بازاریابی گسترده ندارید. وقتی به آنجا برسید، خواهید دید که این همه سر و صدا برای چیست.

کسب رتبه اول گوگل چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

با توجه به آماری که قبلاً در اختیار شما قرار داده ایم، احتمالاً متوجه شده اید که کسب رتبه اول گوگل برای کسب و کار شما خوب است، و این فقط افزایش نرخ کلیک نیست. این همه مزایای افزایش نرخ کلیک است.

ناگفته نماند که اتفاقات بسیار جالب دیگری که هنگام بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل ممکن است رخ دهد. اجازه دهید کمی خلاصه به شما بگویم.

بیشتر دیده می‌شوید

اگر در صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی خاصی هستید، بیشتر برای افرادی که به دنبال آن کلمه هستند قابل مشاهده هستید.

بهبود دید نیز تأثیر شگفت انگیزی در این زمینه دارد زیرا هرچه تعداد بیشتری از افراد نام تجاری و وب سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده کنند (به یاد داشته باشید، اکثریت آنها حتی به اتفاق هم روی صفحه دوم کلیک نمی‌کنند) پس آگاهی آنها از نام تجاری شما بیشتر است.

تعامل بهتر، افزایش ترافیک و هدایت در قیف فروش

اگر در صفحه دو دفن شده اید – یا بدتر! – از نتایج موتور جستجو هیچ چیز دریافت نمی‌کنید. خوب، با توجه به آمار، چیزی که بدست می آورید تقریباً بی فایده است.

اما با بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل، همه چیز تغییر می‌کند.

وقتی برای کلمات کلیدی با هدف خریدار قوی در صفحه اول رتبه بندی می‌کنید، احتمالاً افزایش تعامل را مشاهده خواهید کرد. ترافیک ارگانیک شما افزایش می‌یابد و مشتریان بیشتری از طریق درهای مجازی شما وارد می‌شوند. رسیدن به رتبه برتر در موتورهای جستجو مهم است.

68 درصد از تجربیات آنلاین با جستجوی شخصی در موتور جستجو شروع می‌شود. و 39 درصد از خریداران تحت تأثیر یک جستجوی مربوطه قرار می‌گیرند.

مردم برای پاسخ به سوالات خود به Google مراجعه می‌کنند. وقتی محصول می‌خواهند به Google مراجعه می‌کنند. اگر در صفحه اول SERPs برای کلمات کلیدی خود هستید، افراد شانس بیشتری برای پیدا کردن شما دارند. و آن موقع است که همه این اتفاقات خوب شروع می‌شوند.

اقتدار و اعتماد بیشتر

در روزهای اولیه SEO ، می توانستید محتوای هرزنامه، پر از کلمات کلیدی تولید کنید و همچنان در رتبه اول قرار بگیرید. اما، در طول سالها، گوگل الگوریتم را به گونه ای اصلاح کرده است که عوامل رتبه بندی کیفیت محتوای یک وب سایت را در نظر می‌گیرند.

جستجوگران گوگل این را می دانند. آنها می دانند که وقتی چیزی را در Google جستجو می کنند، SERP احتمالاً بهترین پاسخ مورد نیاز را به آنها می دهد. به همین دلیل تعداد کمی از آنها از صفحه اول موتورهای جستجو عبور می‌کنند.

معنای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل برای مشاغلی که در صفحه اول رتبه می‌گیرند افزایش قدرت در صنعت و توانایی ایجاد اعتماد بازدیدکنندگان وب سایت است. آنها می‌دانند که گوگل کار سختی را برای حذف صفحات هرزنامه و بی کیفیت انجام داده است.

بیشتر دیده می‌شوید

چگونه از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل استفاده می‌کنید؟

هیچ فرمول جادویی برای ورود به صفحه اول وجود ندارد. در عوض، فرآیندی وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید و رتبه بندی و افزایش ترافیک ارگانیک را مشاهده کنید. این روندی است که ما برای دستیابی به نتایج برای مشتریان خود استفاده می‌کنیم. و برای شما نیز نتیجه خواهد داشت.

یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید.

تحقیقات کلمات کلیدی اساس استراتژی SEO شما است. شما می‌توانید حدس بزنید مردم در جستجوی چه چیزی هستند تا شما را بیابند. اما چرا وقتی اطلاعاتی را در اختیار دارید که می تواند از اصطلاحات جستجوی دقیق مردم استفاده کند، حدس بزنید.

از ابزاری مانند Google Keyword Planner ، SEMrush ، Google Search Console یا یکی از ابزارهای کلید واژه دیگر برای پیدا کردن کلمه کلیدی استفاده می‌کنید، روند یکسان است. در حالت ایده آل، شما به دنبال کلمات کلیدی long-tail هستید که به شدت با قصد خریدار مرتبط است. اینها کلمات کلیدی هستند که می خواهید برای آنها در SERP رتبه بندی کنید.

رقابت را بررسی کنید.

بسته به صنعت شما رقابت برای کلمات کلیدی شما متفاوت خواهد بود. همچنین متوجه خواهید شد که رقابت برای کلمات کلیدی کوتاه تر و نه بلند بسیار شدیدتر است.

در اینجا است که تجزیه و تحلیل رقبای سئو وارد می‌شود. شما باید بدانید که رقبای شما برای یک کلمه کلیدی خاص چه کسانی هستند و چه کار می کنند تا بتوانند محتوایی ایجاد کنند که شما را در نتایج جستجوی ارگانیک کنار بگذارد و باعث بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل مي‌شوند .

شما ممکن است قبلاً احساس خوبی نسبت به رقبای خود داشته باشید و آنچه باید انجام دهید تا از آنها برتر باشید. اما مهم این است که این مرحله را نادیده نگیرید تا بتوانيد در بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل موفق شويد.

ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای شناسایی رقبای خود مانند Ahrefs یا Moz استفاده کنید. این ابزارها حتی می‌توانند مکان مناسبی برای یافتن کلمات کلیدی باشد زیرا می توانید اصطلاحاتی را که رقبای شما برای آنها رتبه بندی کرده اند پیدا کنید. اما همچنین می توانید از Google برای کمک استفاده کنید. به سادگی کلمه کلیدی مورد نظر خود را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید (نکته مهم: از حالت ناشناس استفاده کنید) و ببینید چه کلمات و محتوایی به دست می‌آورید.

وقتی رقبای خود را بشناسید و بدانید آنها چه می‌کنند، شانس بیشتری برای برتری از آنها خواهید داشت.

کلمه کلیدی صفحه‌ای را انتخاب یا ایجاد کنید (که با هدف جستجو هماهنگ باشد)

چیزی که بسیاری از مردم آن را درک نمی‌کنند این است که گوگل وب سایت ها را رتبه بندی نمی کند. در عوض، صفحات وب را رتبه بندی می کند. نکته مهم در این مورد این است که شما دارای پتانسیل نامحدودی برای تعداد کلمات کلیدی که می توانید در لیست SERP ارگانیک رتبه بندی کنید.

بدیهی است، شما فقط می خواهید برای موارد مرتبط با کسب و کار خود رتبه بالاتری کسب کنید، اما به هیچ وجه محدود به تعداد آن نیستید. تا زمانی که کلمه کلیدی مرتبط است و به نوعی از هدف مربوط می‌شود – به عنوان مثال خرید یا پرس و جو – باید آن را به عنوان بخشی از استراتژی خود در نظر بگیرید.

هر کلمه کلیدی که می‌خواهید هدف گذاری کنید باید صفحه مخصوص خود را داشته باشد. این می تواند یک صفحه جدید باشد که به طور خاص برای این کلمه کلیدی ایجاد کرده اید، یا ممکن است بتوانید کلمه کلیدی را برای یک صفحه موجود انتخاب کنید.

نوع محتوایی که ایجاد می‌کنید باید با هدف کلمه کلیدی مرتبط باشد، به عنوان مثال:

*پست های وبلاگ برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی با هدف اطلاعاتی

*صفحات محصول یا دسته بندی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی با قصد خرید

*صفحات فرود برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی با هدف خرید سرویس

هدف از بهینه سازی روی صفحه و نگاشت کلمات کلیدی به محتوای متناسب و هدفمند این است که به بازدیدکنندگان وب سایت شما دقیقاً همان چیزی را که بدنبال آن هستند، با یک کلیک بدهید. اگر می‌توانید این کار را انجام دهید، چرا که استراتژی برنده شدن را انتخاب کرده اید و كمك بسياري به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل مي‌كنيد.

رقابت را بررسی کنید.

تولید یک محتوا کشنده

محتوای بی کیفیت به شما کمک نمی‌کند تا در صفحه اول Google قرار بگیرید. پس قرار نیست این اتفاق بیفتد. اگر الگوریتم گوگل حتی یک ذره محتوای با کیفیت پایین دریافت کند، قبل از رسیدن به صفحه اول بوت می‌شوید.

در آخرین مرحله، من به شما گفتم که باید به بازدیدکنندگان وب سایت خود دقیقاً همان چیزی را بدهید که با یک کلیک می‌توانید آنها را به هدف خود برسانید. اگر مقاله 100 کلمه ای در مورد موضوعی می‌نویسید، مخاطب به سادگی آن را قطع نمی کند. اما زمانی که میانگین طول محتوا که در صفحه اول نتایج جستجوی Google ظاهر می شود 1،447 کلمه باشد پس محتوای شما پاسخ دهنده کاملی نیست و مخاطب محتوای 100 کلمه‌ای شما را رها می‌کند.

از هر قالبی برای محتوای خود استفاده کنید، اعم از مرور، فهرست مقاله، مقایسه یا توضیحات محصول، باید مستقیماً با قصد بازدیدکننده وب سایت صحبت کنید.

بررسی محتوا یک ایده از آنچه شما باید با محتوای فعلی خود انجام دهید تا آن را به صفحه اول که شایسته است برسانید.

پیوندهای داخلی به سایت خود اضافه کنید.

در حالی که گوگل صفحات وب جداگانه را ایندکس می‌کند، با انجام این کار به ساختار کلی سایت، شاخص‌ها و طرح داخلی که به سلامت کلی و ارتباط صفحه وب اشاره می‌کند، نگاه می‌اندازد.

پیوندهای داخلی یک راه واقعاً قدرتمند برای انجام این کار است.

در وب سایت خود، کلمه کلیدی را که می‌خواهید رتبه بندی کنید ذکر کنید و باید به صفحه آن کلمه کلیدی پیوند دهید. اگر کلمه دیگری ندارید، به دنبال فرصت هایی برای ویرایش محتوای موجود برای ایجاد پیوندهای داخلی باشید.

ایجاد بک لینک

بک لینک‌ها یک عنصر مهم در بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل هستند. گوگل تأیید کرده است که این بخشی از الگوریتم است، و وقتی گوگل اعلام می‌کند، ما گوش می‌دهیم.

ایجاد لینک یک استراتژی بلند مدت است که با افزایش تعداد لینک های سایت شما به مرور زمان نتیجه خواهد داد.

تعداد مشخصی از بک لینک های مورد نیاز برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی وجود ندارد. هرچه کلمه کلیدی رقابتی تر باشد، برای افزایش رتبه به بک لینک بیشتری نیاز خواهید داشت. ابزاری مانند Ahrefs برآوردی از تعداد بک لینک هایی که برای کسب 10رتبه برتر نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

وقتی صحبت از بک لینک می شود، یک نکته را باید به خاطر بسپارید – کیفیت مهم است. در حقیقت، کیفیت سئو همیشه مهم است، مهم نیست که چه کار می کنید. بهترین رویکرد یک استراتژی کلاه سفید است که بر کیفیت تمرکز دارد.

کیفیت به میزان محتوایی که به شما پیوند می‌دهند و همچنین ارتباط با محتوای شما مربوط می‌شود. اگر در تلاش برای رتبه بندی برای کلمه کلیدی “نحوه تمیز کردن کفش چرمی” وبلاگ بنویسید و از صفحه ای غیر مرتبط که در مورد محصولات زیبایی گیاهی است بک لینک داشته باشید، در رتبه بندی هیچ گونه لطفی به شما نخواهد کرد.

چگونه از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل استفاده می‌کنید؟

معیارها را مرور کنید.

هر کاری که به شما گفتم انجام دهید زمان می برد. نه فقط زمان اجرای آن همچنین زمان زیادی طول می‌کشد تا نتیجه کار سخت حاصل شود زیرا شما به تدریج رتبه خود را افزایش می‌دهید.

اما، کاری که می توانید انجام دهید این است که مراحل 1-6 را دنبال کنید و سپس به بهترین ها امیدوار باشید. شما باید دائماً معیارهای برتر SEO را مرور کرده و در صورت لزوم تعدیلاتی را انجام دهید. شما باید به نرخ تبدیل و CTR و همچنین نرخ بازگشت و زمان توقف خود براي بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل توجه داشته باشید.

همچنین به طور مرتب سلامت سایت خود را بررسی کرده و پیوندهای مربوط به دامنه خود را مشاهده کنید. در کنسول جستجوی Google نیز می‌توانید عملکرد خود را در لیست های SERP بررسی کرده و پیشرفت خود را در طول زمان برای کلمات کلیدی مورد نظر بررسی کنید.

اگر چیزی کار نمی کند و افزایش رتبه خود را مشاهده نمی‌کنید، به آنچه داده ها به شما می گویند نگاه کنید و تنظیمات مورد نیاز خود را انجام دهید تا به نتایج دلخواه برسید.

تکرار کنید.

بنابراین شما یک صفحه را بهینه کرده اید. اما در مورد سایر صفحات وب سایت شما چطور؟ و بی شمار کلمات کلیدی دیگر که می توانید برای آنها رتبه بهتری داشته باشید؟

به طور سیستماتیک از طریق وب سایت و لیست کلمات کلیدی خود هر یک از مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید. هربار که این کار را انجام دهید، در آن بهتر و بهتر خواهید شد. وقتی نتایج را مشاهده می‌کنید، شتاب بیشتری ایجاد کرده و بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل را در کلمات کلیدی متعدد خواهید یافت.

برای موفقیت کوتاه مدت و بلند مدت، باید اهداف خود را در کنار بودجه بازاریابی خود برای بالاترین بازده سرمایه گذاری در نظر بگیرید. همین امروز با سئوسوین تماس بگیرید تا در مورد چگونگی بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل و جستجوهای ارزشمند و سودآور در Google صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگر میخواهید از مطالب جدید باخبر شوید

پست الکترونیکی خود را وارد کنید تا از جدید ترین مطالب بهره مند شوید.

این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.